Lime fast skilt..midlertidig.?

Anbefalte innlegg

Var på eu-kontroll med bilen i dag, og fikk 2er-feil på plasseringa av skiltet..heh.. :rolleye:

 

så nå skal jeg ta å flytte d opp tenker jeg, folka på verkstede sa at jeg kunne feste skiltet enten på luka (der det originalt sitter), eller på det panelet rett under..tror jeg går får det siste iom. at jeg vil beholde en viss clean-look..Men bilen er ikke ferdig lakkert bak, så vil ha en midlertidig feste-anordning i første omgang, da skiltet må av igjen før lakkering..vil ikke skru gjennom panelet, så tenker på å lime..sikaflex?

 

sitter godt tror jeg, men hvordan er det å fjerne i ettertid.?

 

på bildet ser dere hvor skiltet er nå og hvor jeg har tenkt å plassere det..

 

skiltet.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dobbelsidig tape, da sitter det fast...

 

men største problemet er vel skilt lys, er vel påbudt det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg fekk min bil godkjent med skiltet plassert nederst på sida av bakfangeren.

 

1bak.jpg

 

har og blitt stoppa av statens vegvesen, politiet og up med skiltet stripsa fast i nettingen på bakfangaren utan lys

dei sa ingenting om det.

nyhekk2.jpg

 

men til topic.

fest den med borrelås eller dobbelsidig tape. funker fint. limen fjerner du etter på men sitrusrens eller isopropanol

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var inne hos biltilsynet med en golf 2 jeg hadde. De hadde ikke noe i si på at skiltet var flyttet ned til fangeren. Det hadde jeg felt inn i fanger og montert skiltlys på. Det satt så langt oppe i fanger at du måtte minst 5 m bak for å lese det. Så dette er reinspikka BS ! Stikk til ditt lokale biltilsyn å få dem til å se på det.

 

Alt som står i reglene er at det skal sitte til høyre for eller på midten av bilen.

Og at du skal ha skilt lys!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det jeg brukte på passaten min var karroseri tape (dobbelt sidi) og det funker som F... rimelig greit å få bort igjen også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmmm, er vel som med mye annet at det varierer fra verksted til verksted, og han som gokjenner bilen.. Noen er vel heldige, sånn som Kim ;)

og andre ikke..

 

Skiltlys er en 1er feil, så trenger ikke utbedres for å få gokjent..

 

Tror jeg drar bort igjen og hører om feste, og sier det som det er at jeg må ha det av igjen om kort tid..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dobbelsidig tape funke som f.... Ikke sika, jævlig å få av igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må overhode ikke finne på å bruike sika. på en hvit bil kommer du til å slite veldig med å få dette av igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske merkelig at biltilsynet ikke regaerte da.

Jeg hadde vel brudd på 80% av de punktene.

Vel, det er forskjell på hva som er lov iflg regelverket, og hva en kontrollør ikke reagerer på ved en kontroll.

Ikke alle er like nazi med å følge boka, og ikke alle kan alle reglene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.