Dekk til A4 1.8tq - 225/40. Tips?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe nye hjul til min firehjulstrekka Audi. Går opp fra 16" til 18". Har hørt en del om sporing med breiere hjul. Noen som har erfaring med gode sommerdekk i denna dimmen? Vurderer Bridgestone SO3... noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vurderer å kjøpe nye hjul til min firehjulstrekka Audi. Går opp fra 16" til 18". Har hørt en del om sporing med breiere hjul. Noen som har erfaring med gode sommerdekk i denna dimmen? Vurderer Bridgestone SO3... noen tips?

255/40 18 burde du i hvertfall ikke bruke, altfor store hjul til A4. 225/40 eller 235/40 er nok riktig i 18 tom. Sporing er vel mer avhengig av dekkmerke enn bredde ja og tror Bridgestone sporer endel fordi de er ganske firkantede med bred dekkbane.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

255/40 18 burde du i hvertfall ikke bruke, altfor store hjul til A4. 225/40 eller 235/40 er nok riktig i 18 tom. Sporing er vel mer avhengig av dekkmerke enn bredde ja og tror Bridgestone sporer endel fordi de er ganske firkantede med bred dekkbane.

Beklager... jeg mente 225/40 dekk ikke 255 :)

Jeg har lest at de nye Conti dekkene som kommer er spesiallagte for å unngå sporing, men de blir så veldig dyre.... det må jo finnes andre dekk som har gode egenskaper i så henseende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.