Ventil på luftrør til veivhusventilasjon

Anbefalte innlegg

Hadde av litt slanger og sånn fra luftfilteret og frem til gass-spjeldet her om dagen, og fant mengder med olje. Var sikkert 0,5 dl som rant ut fra slangen under intercooler. Så her måtte det renses fant jeg ut, og vasket rent innvendig.

 

Fant 2 ting som jeg synes så rart ut, på ventilen fra veivhusventilasjonen og inn i luftslangen, så det ut som en leppe som stod litt opp. Den var heller ikke tett, men vet ikke om den skal være det heller. Men mistenker at den ikke er helt frisk. Hva vil i tilfelle dette føre til med en liten lekkasje der?

 

Fant også at pakningen på temp/trykkmåleren på toppen av IC var klemt, og ikke tettet skikkelig, og her vil det vel lekke ut turbotrykk, og trekke litt falske luft på tomgang. Vet ikke hvor mye det event har å si.. Men denne pakningen står ikke i noen delekataloger har jeg funnet ut. Noen som vet størrelse og materiale den er laget i?

 

Er en A4 med 1.8T APU motor dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.