Demontering av nål/skive på instrument

Anbefalte innlegg

Noen som har peil på hvordan jeg får av nåla på speedometeret? Ville tro det var bare å dra av nåla, men den sitter veldig fast. Vet ikke om det er noen teknik man må bruke?

Skiva er grei, den er bare festet med de to hvite skruene.

ombygging 04 094.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare dra du hp... komme tslutt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk å låse akslingen som nåla sitter på ellers vil du få feilvisning på speedometeret etterpå : faint :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Morten Korneliussen

bare dra du hp... komme tslutt

Bare å dra?? litt redd for noe skal knekke! Synes jeg har dratt ganske hardt til nå, få prøve litt til da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arne Waadeland

Husk å låse akslingen som nåla sitter på ellers vil du få feilvisning på speedometeret etterpå : faint :

Hvordan får man "låst" akslingen a?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tips, ta en gaffel og "jekk" den av...

hørt noe snakk om at hvis du løfter nålen over sperrepinnen så går den nedover og stopper, så vet du jo hvor du skal sette den på igjen, og så bare lure nåla over sperrepinnen - voila, nada feilvisning...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ola L Lereim

tips, ta en gaffel og "jekk" den av...

hørt noe snakk om at hvis du løfter nålen over sperrepinnen så går den nedover og stopper, så vet du jo hvor du skal sette den på igjen, og så bare lure nåla over sperrepinnen - voila, nada feilvisning...

Du mener: skyve nåla under 20km/t til den stopper og så jekke den av?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

javisst sjef! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke nåla av jeg :( Prøver å jekke med gaffel. Går ikke det heller. Synes jeg drar ganske hardt jeg. Redd for at noe skal knekke. Vet ikke om det er meninga om at nåla skal kumme taes av?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, den kommer den. Men kan vel sitte litt. Men pass på som nevnt dette med missvisn. Hadde et aldrig så lite sjau med og få rett vising etter en demontering for etpar år siden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt, løft nåla over stoppepinnen for å se hvor "grunnposisjonen" er hen. Og hvis neon trenger å ta av nåla på en RPM-teller, ikke gjøre det! Den går i stykker og virker ikke lenger, BTDT.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BTDT? Bare-Tull-Den-Tingen ?

Nåla virker ikke lenger eller rpm-uret? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ola L Lereim

BTDT? Bare-Tull-Den-Tingen ?

Been There, Done That ;)

Nåla virker ikke lenger eller rpm-uret? ;)

Hele RPM-telleren sluttet å virke, etter at jeg røsket av nåla.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må jo være mulig å demontere?? Med tanke på bytte av skive..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er det at du ødelegger elektronikken/mekanikken når du drar/presser av nåla. Mitt tips i så tilfelle er å skaffe ett ekstra instument, dra av nåla der, g så bruke en Dremel for å fjerne nåla på det du skal bruke videre.

Snakker bare av egen erfaring her, kan jo være andre har mere flaks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det folk her vil fram til er :

1) det går ann å ta av nåle på speedometeret!?, Bare den sitter veldig godt. Skal gå. Og ingen ting av elektronikken tar skade?

2) nåla på turteller går ikke, men den skal jeg ikke ha av heller så. Kun speedometer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenge du teskje HP?;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gaffel var lurt... Jekket nettopp av alle viserne på et polo-instrument, inkludert turtelleren ;)

Funket etterpå også, bare med hvit bakgrunn istede for kjip sort

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte en gaffel for å løfte opp nålene. Drar du ikke nåla rett opp kan du risikere å dra med deg fjæra, eller at den løsner..

Jeg fikk ikke låst akselen som nåla sitter på, så dette skjedde med mitt speedometer.

Men det ordna seg til slutt i alle fall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.