#1 Skrevet Mars 21, 2006 S4'en min fusker,akkuratt som at den ikke går på alle sylinderene...hadde den på audi i arendal...vi prøvden den litt der,så stoppet bilen helt..vi prøvde å feilsøke...men fikke ingen kontakt med styreenheten...så ble det byttet en hel del med ledninger til styreenheten..men ble ikke bedre...så ble det byttet en automat sikring,da startet den igjen...så sa di at det var pga. en pakning på toppdekselet som var ødelagt,så d kom olje ned til tennplugger+hetter...så alt dette ble byttet og plugger...plugghettene fikk jeg nye i dag,monterte dem...men fusker like godt ennå....noen som har noen ide hva det kan være? noen dyser eller noe som ikke gir bensin?? Bilen er en 93 2.2T s4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 21, 2006 coil? og de to dingsene som gir strøm til coilene? (husker ikke hva de heter) disse som fusker? Kanskje verdt en sjekk? Er vel et kjent problem på eldre aan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 21, 2006 coil? og de to dingsene som gir strøm til coilene? (husker ikke hva de heter) disse som fusker? Kanskje verdt en sjekk? Er vel et kjent problem på eldre aan Takk det kan e sjekke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 21, 2006 Denne siden er gull verdt ved slike feil: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/S4_Ignition.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 21, 2006 Denne siden er gull verdt ved slike feil: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/S4_Ignition.htm Vanlig feil som ikke er nevnt hos SJM er morkne/"sprøe" ledninger til coilene med "mikroskopiske" sprekker i isolasjonen. Dette kan føre til overslag og dårlig tenning ved enkelte turtall/belastning.. Jeg byttet 1 coil før det viste seg at det var ledningene som var årsaken... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 21, 2006 Vanlig feil som ikke er nevnt hos SJM er morkne/"sprøe" ledninger til coilene med "mikroskopiske" sprekker i isolasjonen. Dette kan føre til overslag og dårlig tenning ved enkelte turtall/belastning..Jeg byttet 1 coil før det viste seg at det var ledningene som var årsaken... ja,det er d jeg lurer litt på....har vært fukt skader i bilen,så alt av gulv er nytt,men så enn del ledninger var litt irret...har byttet alle som så ille ut...men lurer på om jeg skal bytte alt der....litt jobb men...er vel mulig å måle seg til om coilen er ødelagt oxo kanskje...? takk for hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 21, 2006 ja,det er d jeg lurer litt på....har vært fukt skader i bilen,så alt av gulv er nytt,men så enn del ledninger var litt irret...har byttet alle som så ille ut...men lurer på om jeg skal bytte alt der....litt jobb men...er vel mulig å måle seg til om coilen er ødelagt oxo kanskje...?takk for hjelp Desverre ,men eneste løsning er å skrote bilen.. Hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 21, 2006 Vanlig feil som ikke er nevnt hos SJM er morkne/"sprøe" ledninger til coilene med "mikroskopiske" sprekker i isolasjonen. Dette kan føre til overslag og dårlig tenning ved enkelte turtall/belastning..Jeg byttet 1 coil før det viste seg at det var ledningene som var årsaken... Hehe, du må lese vettu, dette er vel noe av det første som står der The common misfire problems under load when the boost is increasing are usually caused by either a problem with the spark plug(s), one or more of the ignition coil connector leads, or from one or more defective ignition coil(s). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 21, 2006 Ja har du sett.. første man blir blind på er ... SJM er en fantastisk site. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 21, 2006 Desverre ,men eneste løsning er å skrote bilen.. Hehe.. skroter ikke en audi:fy: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 22, 2006 S4'en min fusker,akkuratt som at den ikke går på alle sylinderene...hadde den på audi i arendal...vi prøvden den litt der,så stoppet bilen helt..vi prøvde å feilsøke...men fikke ingen kontakt med styreenheten...så ble det byttet en hel del med ledninger til styreenheten..men ble ikke bedre...så ble det byttet en automat sikring,da startet den igjen...så sa di at det var pga. en pakning på toppdekselet som var ødelagt,så d kom olje ned til tennplugger+hetter...så alt dette ble byttet og plugger...plugghettene fikk jeg nye i dag,monterte dem...men fusker like godt ennå....noen som har noen ide hva det kan være? noen dyser eller noe som ikke gir bensin??Bilen er en 93 2.2T s4. ja,nå er jeg litt lenger...funnet ut at det er sylinder nr1 som ikke tenner,eller får bensin..sikkert coil,eller dyse som ikke virker da.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 22, 2006 ja,nå er jeg litt lenger...funnet ut at det er sylinder nr1 som ikke tenner,eller får bensin..sikkert coil,eller dyse som ikke virker da.... Prøv POS testen til SJM (bytt om koblingene til POS venstre og POS høyre). Hvis det er sylinder 4 som ikke tenner etter byttet, har du feil med POS høyre (sett forfra mot torpedovegg). Forblir feilen på samme sted, er det coil eller ledningene til coil.. eller dysen eller ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 22, 2006 Prøv POS testen til SJM (bytt om koblingene til POS venstre og POS høyre). Hvis det er sylinder 4 som ikke tenner etter byttet, har du feil med POS høyre (sett forfra mot torpedovegg).Forblir feilen på samme sted, er det coil eller ledningene til coil.. eller dysen eller ... ahhhh....slettes ikke dumt du TAKK:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...