Anbefalte innlegg

S4'en min fusker,akkuratt som at den ikke går på alle sylinderene...hadde den på audi i arendal...vi prøvden den litt der,så stoppet bilen helt..vi prøvde å feilsøke...men fikke ingen kontakt med styreenheten...så ble det byttet en hel del med ledninger til styreenheten..men ble ikke bedre...så ble det byttet en automat sikring,da startet den igjen...så sa di at det var pga. en pakning på toppdekselet som var ødelagt,så d kom olje ned til tennplugger+hetter...så alt dette ble byttet og plugger...plugghettene fikk jeg nye i dag,monterte dem...men fusker like godt ennå....noen som har noen ide hva det kan være?: bh : noen dyser eller noe som ikke gir bensin??

Bilen er en 93 2.2T s4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

coil? og de to dingsene som gir strøm til coilene? (husker ikke hva de heter) disse som fusker?

 

Kanskje verdt en sjekk?

 

Er vel et kjent problem på eldre aan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

coil? og de to dingsene som gir strøm til coilene? (husker ikke hva de heter) disse som fusker?

 

Kanskje verdt en sjekk?

 

Er vel et kjent problem på eldre aan

Takk :) det kan e sjekke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne siden er gull verdt ved slike feil:

 

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/S4_Ignition.htm

Vanlig feil som ikke er nevnt hos SJM er morkne/"sprøe" ledninger til coilene med "mikroskopiske" sprekker i isolasjonen. Dette kan føre til overslag og dårlig tenning ved enkelte turtall/belastning..

Jeg byttet 1 coil før det viste seg at det var ledningene som var årsaken...: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig feil som ikke er nevnt hos SJM er morkne/"sprøe" ledninger til coilene med "mikroskopiske" sprekker i isolasjonen. Dette kan føre til overslag og dårlig tenning ved enkelte turtall/belastning..

Jeg byttet 1 coil før det viste seg at det var ledningene som var årsaken...: eek :

ja,det er d jeg lurer litt på....har vært fukt skader i bilen,så alt av gulv er nytt,men så enn del ledninger var litt irret...har byttet alle som så ille ut...men lurer på om jeg skal bytte alt der....litt jobb men...er vel mulig å måle seg til om coilen er ødelagt oxo kanskje...?

takk for hjelp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja,det er d jeg lurer litt på....har vært fukt skader i bilen,så alt av gulv er nytt,men så enn del ledninger var litt irret...har byttet alle som så ille ut...men lurer på om jeg skal bytte alt der....litt jobb men...er vel mulig å måle seg til om coilen er ødelagt oxo kanskje...?

takk for hjelp :)

 

 

Desverre ,men eneste løsning er å skrote bilen.. Hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig feil som ikke er nevnt hos SJM er morkne/"sprøe" ledninger til coilene med "mikroskopiske" sprekker i isolasjonen. Dette kan føre til overslag og dårlig tenning ved enkelte turtall/belastning..

Jeg byttet 1 coil før det viste seg at det var ledningene som var årsaken...: eek :

 

Hehe, du må lese vettu, dette er vel noe av det første som står der :)

 

The common misfire problems under load when the boost is increasing are usually caused by either a problem with the spark plug(s), one or more of the ignition coil connector leads, or from one or more defective ignition coil(s).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har du sett.. første man blir blind på er ...

SJM er en fantastisk site.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Desverre ,men eneste løsning er å skrote bilen.. Hehe..

skroter ikke en audi:fy:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S4'en min fusker,akkuratt som at den ikke går på alle sylinderene...hadde den på audi i arendal...vi prøvden den litt der,så stoppet bilen helt..vi prøvde å feilsøke...men fikke ingen kontakt med styreenheten...så ble det byttet en hel del med ledninger til styreenheten..men ble ikke bedre...så ble det byttet en automat sikring,da startet den igjen...så sa di at det var pga. en pakning på toppdekselet som var ødelagt,så d kom olje ned til tennplugger+hetter...så alt dette ble byttet og plugger...plugghettene fikk jeg nye i dag,monterte dem...men fusker like godt ennå....noen som har noen ide hva det kan være?: bh : noen dyser eller noe som ikke gir bensin??

Bilen er en 93 2.2T s4.

ja,nå er jeg litt lenger...funnet ut at det er sylinder nr1 som ikke tenner,eller får bensin..sikkert coil,eller dyse som ikke virker da....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja,nå er jeg litt lenger...funnet ut at det er sylinder nr1 som ikke tenner,eller får bensin..sikkert coil,eller dyse som ikke virker da....

Prøv POS testen til SJM (bytt om koblingene til POS venstre og POS høyre). Hvis det er sylinder 4 som ikke tenner etter byttet, har du feil med POS høyre (sett forfra mot torpedovegg).

Forblir feilen på samme sted, er det coil eller ledningene til coil.. eller dysen eller ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv POS testen til SJM (bytt om koblingene til POS venstre og POS høyre). Hvis det er sylinder 4 som ikke tenner etter byttet, har du feil med POS høyre (sett forfra mot torpedovegg).

Forblir feilen på samme sted, er det coil eller ledningene til coil.. eller dysen eller ...

ahhhh....slettes ikke dumt du :)

TAKK:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.