Calipere montert fremme eller bak på skiva

Anbefalte innlegg

Calipere montert fremme eller bak på skiva gjelder forran på bilen

 

 

 

noen som veit om det er noen forskjell på dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Calipere montert fremme eller bak på skiva gjelder forran på bilen

 

 

 

noen som veit om det er noen forskjell på dette?

 

kan jo kansje være at de har funnet ut at de er mindre utsatt for vannsprut eller sånt.. Bak på touran har de caliperene foran skiva.. Det fungerer bedre en å ha de bak. Jeg har ikke fått inn en eneste touran på service som bremsene henger på bak, i motsettning til golf 4 og nest nyeste passat som vi smører opp på hver service..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme gjelder Golf 5, Skoda Octavia 2, Audi a3 ny type.

 

Om det er utforming av bakaksel, uavfjæret vekt, tiltak mot fastrustning eller hva det er veit jeg ikke, men gjelder bilene med denne plattformen. PQ 35 eller hva den kalles.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Renault Kangoo 4x4 har de vært så utrolig smarte å sette caliperen på toppen av skiven.... med det resultat at alt av snø, is, grus og stein faller nedi der ved de rette hastighetene. Snø og is pakker seg og ødelegger mansjetter til glidere, det låser seg og kan få klossene til å henge på med følgelig utslitte klosser og skiver på få tusen km. Skikkelig smart....: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som trådstarter her spør om; Foran på bilen, så har jeg bare sett følgende; Audi bak og VW foran. Dette på de store, de som deler plattform har selvf. likt. Er det muligens bare del av å skille merkene?:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.