Slingrebolter til boltsirkel fra 114,3 til 112

Anbefalte innlegg

Har lenge lurt på om noen med hell har montert 5 bolts felger til japanske biler på

Audi. : klø : Finnes jo mange råe felger med boltsirkel 5x114,3.

Tror japanske biler med denne boltsirkelen har muttere og ikke bolter(?). Senterdiameter er vel så vidt jeg har sjekket 66,1mm så denne kan vel justeres med senterringer ned til 57,1mm?

Mange som setter Audi/Mercedes hjul på Opel med boltsirkel 5x110 bruker såkalte akoniske bolter eller slingrebolter. Dette er jo en forskjell på 2mm. Hvor stor forskjell i boltsirkel kan sånne bolter "kompensere" for?

Noen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett noen såkalte slingrebolter og de klarer helt fint overkant av 1mm som du trenger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lenge lurt på om noen med hell har montert 5 bolts felger til japanske biler på

Audi. : klø : Finnes jo mange råe felger med boltsirkel 5x114,3.

Tror japanske biler med denne boltsirkelen har muttere og ikke bolter(?). Senterdiameter er vel så vidt jeg har sjekket 66,1mm så denne kan vel justeres med senterringer ned til 57,1mm?

Mange som setter Audi/Mercedes hjul på Opel med boltsirkel 5x110 bruker såkalte akoniske bolter eller slingrebolter. Dette er jo en forskjell på 2mm. Hvor stor forskjell i boltsirkel kan sånne bolter "kompensere" for?

Noen som vet?

Jeg brukte felger med boltmønster 5 x 120 med slingremuttere på en Chrysler Voyager den har Boltmønster 5 x 114,3 , det fungerte utmerket.

Sentreringsringer er normalt ingen problem.: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne og spør om noen vet hvor man får kjøpt slike bolter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan skaffe deg slike bolter jeg...

Send meg PM eventuelt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan skaffe deg slike bolter jeg...

Send meg PM eventuelt..

Kan du sende meg pris på dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pris hadde vert og foretrekke ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det med slike bolter å montere 5x110 felger på passat med 5x112 ??

ka koster slike bolter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det med slike bolter å montere 5x110 felger på passat med 5x112 ??

ka koster slike bolter?

Det går ann vettu. Både Opel og Saab som har denne boltsirkelen har omtrent det samme innpresset som Passat (ET49 på alle Saab og Vectra/Calibra. ET39 på Omega/Senator). Alle disse med 5x110 har senterringdiameter på 65,1mm så det går fint over Passat sine 57,1mm. Men du trenger nok sentreringsringer.

Når det er sagt, så ser jeg ikke helt vitsen med 5x110 felger på Passat så lenge du ikke har liggende noen tøffe felger i denne boltsirkelen du ønsker å bruke. Ikke er det lett å finne tøffe hjul med boltsirkel 5x110. Ikke er det lett og selge heller.

Dessuten er ikke slike akoniske bolter særlig billige heller. Husker ikke noen pris i hodet nå, men er nok fort vekk mellom 50-100,- kr/stk. Var ihvertfall det når jeg kikket etter sånne sist for et par år siden. Da blir det ikke billig. Du må tross alt ha 20 stk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nai lønne seg ikke då når det er så dyrt med bolter.. takk for opplysningene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.