Anbefalte innlegg

Synd Gatebil har blitt "ødelagt"..............: rolleyes Må jo ta opp forbrukslån bare for å komme innenfor portene. : bh : Hadde planer om å bli med en kompis nedover neste helg da jeg har fri på fredag men det ser mørkt ut når jeg har sett litt på prisene deres. Helt horribelt........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner poenget ditt, men jeg trur du selv skjønner at folk reagerer. Rart at folk har blitt så dyrere fra år til år, slik prisene har blitt høyere.

 

Skjønner at folk reagerer, men jeg vet også at det er endel utgifter i forbindelse med å arrangere et sånt treff. Gidder ikke sitte å ramse opp alt her, men jeg har fra sikre kilder at vålerbanen tok ca 1 mill i baneleie i fjor...

Og det er sikkert ikke noe minder i år. politiet tar også 5500 kr timer for å ha en mann på plass...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, prisene er noe høye, men trur dere treffet hadde blitt bra/sikkert hvis alle som jobba der var utplassert fra Aetat?

Hvis det hadde kommet 12000 mennesker på hovedtreffet til VACN hadde det blitt litt kaos...

Ifjor var det vel ca 12000 folk på Våler, trenger litt mannskap for å holde orden på dem. Jeg jobber ihvertfall ikke gratis....: rolleyes

 

 

Prisene er nå så som så, det er ikke mer enn en helg på byen... MEN, det som er ille er at ingen får tilgang til "rolig"-campen i på disse treffa. Det er en del av oss som drar dit pga av det d egentlig er, et biltreff, ikke et fjortisfyll av dimensjoner...

 

Jeg er for gammel til å gjemme bilen(e) mine i soveposen for å ikke være redd for at de blir skadet og sove med hørselsvern pga den bussen som ikke skrur av stereoen før 0815 om morgenen for så å skru den på igjen klokka 0830.

 

Ja, dere argumenterer med at det har vært bråk på rolig-campen tidligere, men dere har jo holdt på så lenge nå at dere burde kunne luke ut bråkmakere og folk som ikke kan te seg.

 

Jeg lå på roligcampen i fjor, og det var helt greit. Blir det ikke en årnings på dette så tror jeg dere kan utelukke mange entusiaster som vil være der hele helga...

 

For all del så gjør dere en bra jobb, men det virker som om de som er bilintresserte kommer i andre rekke til tider.

 

JEG nøyer meg i alle fall med en dagstur om dette blir endelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisene er nå så som så, det er ikke mer enn en helg på byen... MEN, det som er ille er at ingen får tilgang til "rolig"-campen i på disse treffa. Det er en del av oss som drar dit pga av det d egentlig er, et biltreff, ikke et fjortisfyll av dimensjoner...

 

Jeg er for gammel til å gjemme bilen(e) mine i soveposen for å ikke være redd for at de blir skadet og sove med hørselsvern pga den bussen som ikke skrur av stereoen før 0815 om morgenen for så å skru den på igjen klokka 0830.

 

Ja, dere argumenterer med at det har vært bråk på rolig-campen tidligere, men dere har jo holdt på så lenge nå at dere burde kunne luke ut bråkmakere og folk som ikke kan te seg.

 

Jeg lå på roligcampen i fjor, og det var helt greit. Blir det ikke en årnings på dette så tror jeg dere kan utelukke mange entusiaster som vil være der hele helga...

 

For all del så gjør dere en bra jobb, men det virker som om de som er bilintresserte kommer i andre rekke til tider.

 

JEG nøyer meg i alle fall med en dagstur om dette blir endelig.

 

Jeg er enig med det med rolig camp, hadde ikke satt pris på å sove i et bråketefjortishælvete jeg heller. Skal ta opp dette med de rette folka.

 

Når det gjelder bråk som har vært på den såkalte "roligcampen" som har vært har det vært trusler med både kniv, og faktisk våpen til vaktene, som har bedt folk om å roe seg.

 

Poenget med at det ikke blir noe overnatting inne på området for utstillere, er nettop at utstillingsbiler ikke skal bli ramponert, og at eierne skal føle seg trygge på at bilene ikke blir skadet.

 

Var på forbredende møte idag, og der ble det sagt fra daglig leder at vi må bli bedre på service, og være imøtekommende med publikum. de fleste av oss som jobber for gatebil er STORE bilentusiaster, og vil at alle skal ha det gøy på treff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er jo litt fordel med de høye prisene , man luker automatisk bort mye av fjortisfylla på treffet, er vel ikke så mange 17 åringer som gidder blåse 1000-1500 kr på å komme inn. : )

 

Tror dette blir bra. Håper på sol og varme,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en liten tendens til bråk på rolig campen på våler i fjor ja, det er ikke til å komme fra. Men som andre sier her å, så reiser ikke jeg opp for å ligge i en 18" subkasse en hel helg. Exstrem gutta slipper jo unna detta vedtaket til Gatebil. Ser problemet med å sile ut bråkmalerne noe som er meget synd.At de mister entusiaster er helt klart. De mister jo potensielle utstillings biler og bane biler. Gatebil vil blir RIMELIG trist uten oss "listefyll" bilene på banen.Hele sjangeren Gatebil er jo i ferd med å bli helt utvasket på disse treffa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er jo litt fordel med de høye prisene , man luker automatisk bort mye av fjortisfylla på treffet, er vel ikke så mange 17 åringer som gidder blåse 1000-1500 kr på å komme inn. : )

 

Tror dette blir bra. Håper på sol og varme,

 

Tror ikke det er så mye penger for de fleste av dem jeg... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det er så mye penger for de fleste av dem jeg... : rolleyes

er vel mor og far som sponser allikeveld. og de fleste har jobber vedsiden av også... så veit ikke om prisene har så veldig mye å si dessvere.. ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns de fleste bør benytte seg av sjangsen og reise oppover i helga .

Neste år er det sikkert enda dyrere..: eek :

 

Jeg og RS2'n kommer ihvertfall : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg og min rs2 kommer og: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å komme med en liten ytring... Etter hva jeg har forstått bruker gatebil mye penger på å leie filmfolk og bruker mye penger for å få bra filmer og sånn.. men for min del vil jeg heller komme på et treff som er et skikkelig treff og at cola'n ikke koster 35 spenn for å nevne noe.. leide dem ikke inn helikopter på vintertreffet på sigdal? sikkert kjempebillig... Og gatebil-taxi'n? Kul, helt klart, gitt dem mye ekstra profilering, men dem fleste som kommer hade kommet uansett, og det koster vel en formue å sitte på en tur? Husker første åra det var gatebil, det er gode minner det... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer... A4`n også..! Greit nok at prisene er litt stive, men tenk på hva dere får igjen...

 

Vi snakkes der oppe...

Når drar de fleste? Fredag etter jobb, eller lørdag morgen?

 

Endre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kommer og, da jeg skal være selger, men hadde jeg måtte betale selv, hadde jeg aldri orket de prisene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer... A4`n også..! Greit nok at prisene er litt stive, men tenk på hva dere får igjen...

 

Vi snakkes der oppe...

Når drar de fleste? Fredag etter jobb, eller lørdag morgen?

 

Endre

ja, hva for du egentlig igjen?? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, hva for du egentlig igjen?? ;)

 

Hva jeg får igjen?

 

En "KUL" helg med gatebilen: fis : , fest:venner: , sosialt:grouphug: , osv: rb : ..

 

Hva mer kan man ønske seg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva jeg får igjen?

 

En "KUL" helg med gatebilen: fis : , fest:venner: , sosialt:grouphug: , osv: rb : ..

 

Hva mer kan man ønske seg...

for jo det også på klubbtreffa ;) hehe ;)

 

men skjønner hva du mener. men gatebil har nok sett sine beste dager, med tanke på att det var entusiaster som dreiv det før, og ikke tenkte så mye på profit. men men, that's life :)

men eneste grunnen til att jeg skal til våler en av dagene, er for å se på Jørgensen ratte rundt i s2'n

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å komme med en liten ytring... Etter hva jeg har forstått bruker gatebil mye penger på å leie filmfolk og bruker mye penger for å få bra filmer og sånn.. men for min del vil jeg heller komme på et treff som er et skikkelig treff og at cola'n ikke koster 35 spenn for å nevne noe.. leide dem ikke inn helikopter på vintertreffet på sigdal? sikkert kjempebillig... Og gatebil-taxi'n? Kul, helt klart, gitt dem mye ekstra profilering, men dem fleste som kommer hade kommet uansett, og det koster vel en formue å sitte på en tur? Husker første åra det var gatebil, det er gode minner det... :)

 

Gatebil står ikke for mat/drikke. Dette er det vålerbanen som styrer.

 

Helikopteret blir vel tjent inn på filmsalget.

 

Gatebil taxien er mye spons fra leverandører, og er gratis å sitte på med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for jo det også på klubbtreffa ;) hehe ;)

 

men skjønner hva du mener. men gatebil har nok sett sine beste dager, med tanke på att det var entusiaster som dreiv det før, og ikke tenkte så mye på profit. men men, that's life :)

men eneste grunnen til att jeg skal til våler en av dagene, er for å se på Jørgensen ratte rundt i s2'n

 

Gatebil er fortsatt drevet av entusiaster! Gatebil blir bare større og mer populært for hvert år som går. Det å kunne avvikle så store treff krever utroilg mye arbeid og folk i sving. Veit ikke om så veldig mange andre treff her til lands som er så organisert med så mye folk, men gi meg beskjed om du veit om noe du!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratis å sitte på med taxi'n??? Okay.. det visste jeg ikke, veit rykte ville ha det til at det kosta over to hundre for en liten tur... men da er det greit.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart om det er gratis, da jeg vannt en tur med Taxien via "gatebil magazinet" tidligere, men men....

Blir jo litt kø kansje da, ca 20 000:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var iallfall ikke gratis på siste gatebiltreff på rudskogen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var iallfall ikke gratis på siste gatebiltreff på rudskogen...

 

Det stemmer! Pengene gikk da uavkortet til sjåføren som var Stian Hafsengen. I år er turene gratis, men det er ikke avklart hvorden påmelding skal foregå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT: vi er en gjeng som skal på gatebil på våler nå, og siden det er 6-7 timer å kjøre så tenkte vi litt på å reise litt inn til Sverige også, når en først har starta bilen:p . Er det noen plasser i nærheten av grensa som er verdt å stikke innom? Kan godt ha et "systembolag": vinke : tips mottas med takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å komme med en liten ytring... Etter hva jeg har forstått bruker gatebil mye penger på å leie filmfolk og bruker mye penger for å få bra filmer og sånn.. men for min del vil jeg heller komme på et treff som er et skikkelig treff og at cola'n ikke koster 35 spenn for å nevne noe.. leide dem ikke inn helikopter på vintertreffet på sigdal? sikkert kjempebillig... Og gatebil-taxi'n? Kul, helt klart, gitt dem mye ekstra profilering, men dem fleste som kommer hade kommet uansett, og det koster vel en formue å sitte på en tur? Husker første åra det var gatebil, det er gode minner det... :)
Trengs litt forklaring her :)

- Kostnadene til filminga dekkes inn av filmsalget. Filmen har altså et eget budsjett som er helt adskilt fra treffbudsjettet.

- Helikopteret leies inn til film og foto. Dette går altså på filmbudsjettet. Ellers koster det noen hundringser for publikum å ta en helikoptertur, lik pris som helikopterturer koster på alle mulige andre arrangementer. Disse penga går til inntekt for helikopterpilotene, ikke til Gatebil.

(yep, det var kalt å henge ut av helikopteret med kameraet i 15. minutter over Sigdal i februar!!!)

- Det er ikke Gatebil som setter prisene på maten, det gjør de som har selger maten selv - til egen inntekt.

 

Rart at folk har blitt så dyrere fra år til år, slik prisene har blitt høyere.
Flere funksjonærer enn før vettu ;) Det har jo vært nødvendig for å få til mer orden og mindre kaos, som Gatebil faktisk delvis har klart de siste par åra.

Ikke at det er perfekt, men det er definitivt bedre enn de verste kaostreffa som var for 3-4 år siden, og det jobbes kontinuerlig for å bedre det ytterligere.

 

Javisst har Gatebil blitt kommersielt, og prøver å tjene penger.

Men det lykkes ikke på alle områder. F.eks har partycampen på Rudskogen gått med enormt underskudd!

 

Ja, det koster en del penger for ei full helg hvis man vil utnytte alle tilbudene.

Og Colaen kan være varm, burgern dårlig stekt og dokøen lang.

 

Men hadde dere sett hva slags folk som fyller funksjonærenes matrom imellom jobbøktene hadde dere ikke lenger tvilt på at treffa arrangeres av iherdige entusiaster og folk som står på for å prøve å gjøre en god jobb.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kan tydligvis diskuteres fram og tilbake, alle har en mening og det har alle lov til. For de som drar på Gatebil vil jeg ønske dere en god tur og for håpe dere ikke er helt blakke på søndags kvelden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.