#1 Skrevet Mars 22, 2006 Tenkte på å slenge med på tilbudet til Sharif og få noe grommere enn 15" Men er veldig i tvil om jeg skal velge 17 eller 18". Brakka er en bruksbil, og med kvaliteten på veiene her, vet jeg ikke hvor lav profil som er hensiktsmessig. 18" blir jo helt klart grommest, men hvor mye mer gummi blir det på 17"? Fint om noen har bilder av C4 med både 17 og 18" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 22, 2006 Ville skygget unna 18" til "hverdagsbruk", det skal ingenting til før en felg har fått seg en smell i et hull eller noe, så det er ikke særlig anvendelig etter min mening. 17" går greit, men også her må man passe på. Med 16" er det bare å kjøre som vanlig, men ser vel litt kjedeligere ut enn 17" gjør.. 17" med 235/45-17 funker bra, da har man litt mer gummi både på sidene og i høyden enn med 225/45, og det ser etter min mening bedre ut også. Pass på at om bilen ikke er senket og heller ikke har sportsunderstell ser 17" litt merkelig ut, og 18" er skikkelig stygt.. Legger ved et bilde av min gamle S4 med 17" og sportsunderstell. Denne var ikke senket noe mer enn sportsunderstellet gjør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 22, 2006 Litt lite og dårlig bilde, men dette er da med 18".. Jeg syns denne dim`en sitter som støpt på C4. Klikk i signaturen min for flere bilder av bilen med 18"erne på... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 22, 2006 Iom. bilen har vanlig understell så vurderer jeg 35mm senking. Spørs om jeg ikke går for 17" da, gitt. Veiene her nede er rimelig dårlige, og etter vinteren som har vært er det hull mange steder. Har trua på at 35mm senk med 17" blir bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 22, 2006 Iom. bilen har vanlig understell så vurderer jeg 35mm senking. Spørs om jeg ikke går for 17" da, gitt. Veiene her nede er rimelig dårlige, og etter vinteren som har vært er det hull mange steder. Har trua på at 35mm senk med 17" blir bra Kan da nevne at min er senket 40mm ( på bildet over ) og jeg har ingen problemer med det i forbindelse med subbing eller noe sånt.. Bakkeklaringen er jo den samme uansett felgstørrelse så lenge rulleomkretsen er den samme på hjulet, sånn sett spiller det jo ingen rolle. Klart, det blir litt stivere med lavere profil, men jeg tror faktisk ikke du merker så stor forskjell fra 17 til 18 på komforten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 22, 2006 Vurdere 35 - 40 mm senk på min eg og. Men er og usikker på felgstørrelse. 18" felgar blir finast synst nå eg. Men vurdere å gå for 17" pga dårlige veiar her på vestlandet. Der veivesenet har vore å prøvd å fiksa blir det jo svære humpar i veien. Men ikkje løye dei ikkje kan fiksa veiane skikkeligt når dei ikkje får penger til det eingang. Begynner å bli lei av 15" sommarfelgane mine nå, sko vore 2 - 3 " større. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 22, 2006 Kan da nevne at min er senket 40mm ( på bildet over ) og jeg har ingen problemer med det i forbindelse med subbing eller noe sånt.. Bakkeklaringen er jo den samme uansett felgstørrelse så lenge rulleomkretsen er den samme på hjulet, sånn sett spiller det jo ingen rolle. Klart, det blir litt stivere med lavere profil, men jeg tror faktisk ikke du merker så stor forskjell fra 17 til 18 på komforten. Komforten bekymrer meg ikke så mye. Problemet er som nevnt dårlige veier med mye hull og dumper. Tror det kan bli litt i snaut med gummi på 18". Men er ingen tvil om at det tar seg ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 22, 2006 Skal ikke mye til å bulke felger på de dårlige veiene som er mange steder, men med 17" skal det ihvertfall mer til enn med 18".. Selv dyre felger (som skal være bedre) blir fort bulkete bare om man er litt uoppmerksom, og sånn vil ihvertfall ikke jeg ha det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 23, 2006 Jeg har iallfall gått til innkjøp av Rial Le Mans 19" felger som jeg skal ha på min.. Den er orginal-senket (35-40?) Men har bestillt justerbart 30-70mm sett.. Får bare krysse fingrene for at det går. Men har jo hørt mange som har hatt 19" på C4.. Så 18" går iallfall fint! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 24, 2006 18" vil nok passe fint på C4 jah... Men det gjør jo oxo 19" felger, med "pittelitt" senk.. http://www.vwaudi-club.no/images/members/3505/Cars/1901/main_106699679043f9ecf383718.jpg http://www.vwaudi-club.no/images/members/3505/Cars/1901/main_209958517343f9eafb6143e.jpg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...