bytte føler for kjøletemp på audien

Anbefalte innlegg

neon som har gjordt dette?? mye jobb???

 

bilen er da en audi 90 2,3 Quattro 90mod

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er totalt tre givere på kjølevæsken. Hvilken er det du skal bytte?

 

Uansett, det er rimelig enkelt. Men skal du bytte den til instrumentet som sitter på undersiden av flensen ut fra toppen kan det lønne seg å demontere vakumpumpen og ta ut selve flensen. Denne jobben er temmelig kjapp og enkel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, tanken er å bytte alle. lampen min blinker i kjør. pluss at tempen på motoren synker når jeg kjører og stiger til 90grader når jeg står stille.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at den synker under kjøring, og stiger på tomgang til 90 grader tyder på at giveren som styrer viften fungerer som den skal. Det er heller termostaten i kjølesystemet som er gåen.

 

Når du kjører vil du få luft gjennom radiatoren som kjøler ned motoren. Siden termostaten er defekt vil denne kjøle når den ikke skal. Når du parkerer så er det vifta som skal kjøle motoren. Siden den ikke blir varmere enn 90 så vil jeg anta denne starter som den skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at den synker under kjøring, og stiger på tomgang til 90 grader tyder på at giveren som styrer viften fungerer som den skal. Det er heller termostaten i kjølesystemet som er gåen.

 

Når du kjører vil du få luft gjennom radiatoren som kjøler ned motoren. Siden termostaten er defekt vil denne kjøle når den ikke skal. Når du parkerer så er det vifta som skal kjøle motoren. Siden den ikke blir varmere enn 90 så vil jeg anta denne starter som den skal.

 

 

vifta starter i ny og ne. så for meg virker det som denne er i orden. hvor sitter termostaten i kjølesystemet da???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.