#1 Skrevet Mars 22, 2006 Skal pusse og lakke et par 15" felger jeg har her. Noe spesiellt pussepapir jeg skal bruke ? Clasohlson hadde noe lakk slipe papir som var 350 kornet, holder dette ? Kjøpte også to bokser med felglakk på bilxstra vil det holde med to bokser på 4 felger ? Skal jeg lakkere flere lag eller holder det med ett lag, har hørt at man ikke skal overlakke felglakk, men det står ingen ting om det på boksene jeg har kjøpt. mvh. Hans 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 22, 2006 Æ har villa sandblåst felgan. å du må lakkere mange strøk. Sandbløstre selv et sett 15 toms felger å lakkerte dæm hvit uten noe spes grunning, og jeg ble meget fornøyd me resultate. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 22, 2006 Har ikke utstyr til å sandblåse her, vil heller ikke koste påmeg det heller. Skal gjøres billigst mulig dette her. Men hvor mye lakk brukt du når du lakka dine felger ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 22, 2006 hvis felgene er strøkne i utgangspunktet kan du matte de ned med ca 600 vannslipepapir og lakke de. hvis de har steinsprut eller korrosjon må du slipe blankt, grunne og lakke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 22, 2006 Felgene er relativt strøkene, så blir nok bare å matte dem litt, maskere og lakke. Men noen som veit ca hvor mye lakk som går på 4 felger ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 18, 2006 Skal gå igang med dette selv. Holdt det med 600, Hans Øyvind? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 18, 2006 Jeg og en kollega holder på med å lakke noen felger på jobben nå. Felgene var tidligere lakka med sprayboks lakk av ukjent type, men den var skikkelig feit. Felgene var litt kantkjørte, så de ble slipt til med p240 på maskin. Gikk lett over resten av felgen med p240 for hånd. La syregrunning og et par strøk fyller (tynnet ut 20% og la det med vanlig lakksprøyte for å ikke få struktur), da vi ikke ville ta sjansen på at den gamle lakken ville reagere med den nye. Regner med de blir sprøytet i morgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 18, 2006 Jeg mattet felgene med 200papir først så pusset jeg den med 360papir etterpå, det er nok litt i groveste laget men de hadde ikke finere papir på clas ohlson til pussing av lakk. Så hvis du får tak i finere papir er det greit tror jeg. Men synes felgene mine ble fine jeg. Brukte nesten 3 bokser med felglakk på 4 stk. felger. Husk og maskere godt hvis du skal lakke når dekkene sitter på. Og lakk med veldig tynne lag om gangen, ca 7 strøk brukte jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 19, 2006 Litt avhengig av hva slags farge som skal på, så holder det å slipe med p320 før lakk hvis man bruker en god grunning. Sealer er en fet grunning som jevner ut sliperiper fra p320. Hva slags lakk man bruker kan også være avgjørende om man får sliperiper eller ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 19, 2006 Vurderer og lakke noen felger selv her nå siden jeg er lei poleringen alerede før jeg har begynt nesten =P Hvordan vil det bli og bruke hvit benga lakk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 19, 2006 Vurderer og lakke noen felger selv her nå siden jeg er lei poleringen alerede før jeg har begynt nesten =P Hvordan vil det bli og bruke hvit benga lakk? Ikke akkurat og anbefale på felger akkurat hvis du vil det skal bli nogelunde pent... Er stort sett bare pulverlakkering som blir pent og holder i lengden Men joda de blir jo hvite der og da;) Kristian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 19, 2006 Er vel pulverlakk som er det beste valget ja... Men vilken våtlakk burde jeg velge om jeg skal våtelakke de? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...