HASTER!!! felgen vill ikke av

Anbefalte innlegg

har høyre bakhjul er det høl i, og jeg får ikke felgen av golf 3'en.

har smørt med 5-56 og slått med hammer på baksiden av felgen, men den rikker ser ikke.

 

har dere noen tips?

14" stål felg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løsne boltene litt og kjør en liten tur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hent deg en plankebit og slegge...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løsne boltene litt og kjør en liten tur.

 

he he javell. er dette kødd eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

he he javell. er dette kødd eller?

Nei det er det ikke, du bør ikke akkurat spinne avgårde på motorveien i 120 men om du har en plass du kan kjøre litt svinger på (parkeringsplass f.eks) så vil nok hjulet løsne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. skal prøve, men et spørsmål. passer en golf2 stålfelg på en golf 3?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje ikke så lurt å kjøre no særlig ettersom det er hull i dekket. Det eneste som gjelder er å bruke makt. lykke til:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis hjulet er flatt er det vel ikke så sunt for hverken felg eller dekk å kjøre.

 

Hent ei stor slegge og en solid plankebit. Sett plankebiten på felgen og smell til med slegga. Skal godt gjøres om det ikke løsner da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

passer en golf2 stålfelg på en golf 3?

 

Så lenge det er lik boltsirkel så går det greit det. alt av golf 2 har vel 4'100 meiner jeg, å mesteparten av golf tre har det samme

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er jo såklart forutsatt at dekket ikke er helt på felgen da...men det er vel ganske selvsigende at man ikke kjører rundt med flatt dekk uansett hvor "stuck" felgen er;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er et lite hull. fyller dekket helt opp, og rygger/svinger litt i gårdsplassen.

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er et lite hull. fyller dekket helt opp, og rygger/svinger litt i gårdsplassen.

:)

 

 

beste er om du får kjørt litt i sirkler så du får belastning på hjulet det gjelder...men kan jo hende du har SVÆR gårdsplass;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: rock :: haha :
beste er om du får kjørt litt i sirkler så du får belastning på hjulet det gjelder...men kan jo hende du har SVÆR gårdsplass;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samma problemet på en Golf 1 engang, etter å ha dratt til muttrene litt vel mye... Løsningen på problemet ble å hammer og meisel og fikk til slutt slått istykker kon'en på hjulbolten... (går greit når du har stålfelger og tilkomst til bolten.. værre om den står "inne" i felgen...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mitt beste råd her er få takk i en skiklig plastig slegge 5-15kg og gi den et Skikkelig rapp på felgkanten. Da vil den mest sansynlig løsne.

99% av alle felgene jeg er borti løsner på denne måten.

Og før du monterer dette sammen igjend så puss godt reint med stål bærste og ha så kobber fett på spindelen etter på. da løsner det neste gang

 

lykke til. og fortell oss hvordan det går

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

la meg gjette, hjula ble satt på med luft og kortpipe og fullt trykk? :D hehehe blir nok vanskelig å få av uten å gjøre felgen skeiv kanskje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samma problem eg og. Satt bom fast på ein Audi C4. Måtte fram med slegga då ja.:) Men slo ikkje så vilt at eg ødela felgen då.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Kjent problem. Løsnet boltene på bilen til søs og ga litt turtal og brå slapp clutshen. Klang klang sa det så var begge felgene forran løse. Sto og sparket og slo med slegge i ca 1 time først uten å få de av. Så anbefaler deg å løsne boltene. Er ikke snakk om å ta riv start så bolter knekker men så de løsner bare. Gjort dette flere ganger og felgen løsner hver gang uten noe problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.