trenger hjelp til noe småplukk, audi 90

Anbefalte innlegg

Har en audi 90 2.2 turbo. er en 10v turbomotor, men er ikke sikker på motorkode.

 

hvor finner man den? ( mener: mc, ng, osv... )

 

så er tempmåler i instrumentpanelet død. og lurer på hvilken av alle de kontaktene på blokka som er vanntemp? og lurer på hvor oljetrykksbryter er? ( skal ettermontere oljetrykksmåler)

 

håper på noen raske svar.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

motorkoden står på høyt oppe på høyresiden av blokka når du står forran bilen og leter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ute nå åsjekka. fannt ingen kode.. fann en rekke tall, og audi merket, men så at der var en uthevet del med noen litt større og tydligere tall, men den er dekkt av en firkantet sak med to slanger som går til k-jetroniken..

 

kan det vere at bokstavene står bak den? og i så fall, hvordan løsner jeg den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilvisende temp er ett veldig vanlig problem. i og med at folk med forskjellige motorer har samme problemet er det ofte dårli kontakt bakpå instrumentet.. Lodd over alle kontaktene, prøv dette først..

 

Jeg (og maange andre) har prøvd å bytte multitempgivern (1500kr++ hos møller : bh : ) uten hell.. Mange finner ut at løsningen er å lodde over alle kretsene bakpå instrumentet.

 

Mvh Emil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men fikk ikke til å funke med en løs tempmåler heller.. men hørtes ikke så ulogisk ut det med instrument heller.. er byttet til en komplett instrument boks, med hvite intrumenter, og speedo til 280. lurer på om det er fra s2.. ?

 

mn uansett, finner ingen motorkode.. men så et bilde av en audi 100 2.2 turbo maskin, og var meeget likt.. men er 2.2 turbo som står i audi 200 helt lik? eller er der synlige forskjeller? kan noen eventuellt sende meg noen bilder av forskjellene ( hviss der er noen ) ?

 

jokkenf@htmail.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.