#1 Skrevet Mars 22, 2006 Her for en liten tid tilbake siden så oppdaget jeg at nøkkelen plutselig ikke "passer" på passasjerdøren på min -89 Coupe... Jeg får nøkkelen inn i dørlåsen etc, men klarer altså ikke å vri rundt i det hele tatt. Alt fungerer fint på førerdøren og tenningslåsen. Har vært slik en måneds tid nå...irriterende Noen tips om hva dette kan skyldes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 22, 2006 Her for en liten tid tilbake siden så oppdaget jeg at nøkkelen plutselig ikke "passer" på passasjerdøren på min -89 Coupe...Jeg får nøkkelen inn i dørlåsen etc, men klarer altså ikke å vri rundt i det hele tatt. Alt fungerer fint på førerdøren og tenningslåsen. Har vært slik en måneds tid nå...irriterende Noen tips om hva dette kan skyldes? Kan jo være at låsen er irret fast eller at nøkkelen er slitt slik at det ikke blir riktig i låssylingeren? Prøvd å smøre den opp?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 22, 2006 Kan jo være at låsen er irret fast eller at nøkkelen er slitt slik at det ikke blir riktig i låssylingeren? Prøvd å smøre den opp?? Eller kan det rett og slett være kulda som gjør det? Det samme har skjee med meg et par ganger i vinter. Prøv å fyll en bærepose med glovarmt vann. Hold posen over låsen i ca 2-3 minutt og etterpå sprayer du låsolje i låsen. Funker fint for meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 22, 2006 Kan jo være at låsen er irret fast eller at nøkkelen er slitt slik at det ikke blir riktig i låssylingeren? Prøvd å smøre den opp?? Ja, jeg har prøvd å smøre opp. Men skal prøve med litt mer smøring Virker ikke som om det skal skyldes at nøkkelen er slitt heller, for den fungerer som sagt fint på andre låser. Jeg har også en nyslipt reservenøkkel, og låsen fungerer ikke med denne heller. Eller kan det rett og slett være kulda som gjør det? Nei, tror nok ikke at det er det i dette tilfellet. Trodde at det kunne være at låsen var frosset til å begynne med jeg også, men (akkurat nå er det kaldt ute) vi har hatt mildvær (oppimot 7-8 pluss) i perioder. I tillegg til at bilen har stått en del i solen, så skulle låsen klart å tine opp. Men derimot på førerdøren har jeg "slitt" litt med at låsen fryser. Måtte ut med skjøteledning og varmepistol i morges 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 23, 2006 Det kan ikke være at noen har prøvd å komme seg inn i bilen din og ødelagt låsen med skrujern eller no? bare en liten tanke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 23, 2006 Hadde akkurat samme problem på min s4, der måtte jeg bytte alle låsene. De irrer innvendig etterhvert, spesiellt hvis man har fjernstyrt sentrallås, dette medfører at ikke "pinnene" inni låsen går slik de skal og du får ikke vridd rundt. Selv prøvde jeg å smøre de opp, men det fungerte ikke så bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 23, 2006 Det kan ikke være at noen har prøvd å komme seg inn i bilen din og ødelagt låsen med skrujern eller no? bare en liten tanke... Vanskelig å vite, men det kan jo selvfølgelig ha hendt...surt hvis det er tilfellet i allefall. Hadde akkurat samme problem på min s4, der måtte jeg bytte alle låsene. De irrer innvendig etterhvert, spesiellt hvis man har fjernstyrt sentrallås, dette medfører at ikke "pinnene" inni låsen går slik de skal og du får ikke vridd rundt. Selv prøvde jeg å smøre de opp, men det fungerte ikke så bra Hmm... koster vel flesk også å skifte dette? Klarer man på noen måte å se om det er irr i låsene hvis man demonterer dørtrekket etc, og eventuelt tar ut dørlåsen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 23, 2006 Rett etter jeg hadde skrevet dette, så fikk jeg ikke låst opp bakluka mi selv jeg, måtte inn i bagasjen og fjerne trekket og åpnet den derifra. Fikk tatt ut låssylinderen og den så fin ut, monterte den sammen igjen og den fungerte fint igjen (dog med noen deler til overs), det værste av alt er at det ikke er mer enn 9mnd siden jeg kjøpte hele greia ny (1200kr) aaargh Ta ut låssylinderen og se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...