Hvor bør man kjøpe garasjejekk..?

Anbefalte innlegg

Lurte på hvor man bør kjøpe garasjejekk..?

Vurderer å kjøpe en slik, siden jeg hater den originale som følger med Golf 3..

 

Ser at Clas Ohlson selger til 149 kroner (tror jeg det var), for en som tåler 2 tonn, mens BilXtra skal ha fra 600 og oppover for jekker som tåler det samma. Mekonomen ligger i nærheten av BilXtra sine priser.

 

Så, bør man unngå de som selges på Clas Ohlson, eller fungerer de greit nok..?

Har ikke tenkt å bruke den til stort annet enn å skifte dekk med..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en fra biltema. Den og løfter 2 ton. Husker ikke hvor mye jeg betalte men vil tippe den ligger i samme prisklasse som den på class.

Jeg er kjempefornøyd med den jeg har. Har hatt den i snart 5 år, og den funker som bare det enda. For meg som ikke bruker den hver dag holder den i massevis.

 

Går mye kjappere og så er det så mye enklere.

 

Så bare løp og kjøp den på class ohlson du!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gå for biltema eller clas, er vel ratt samme produsent...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bilen er senket (bildet?), kan det hende at det er litt vanskelig å få under en garsjejekk, pass også på at bilen har egnede løftepunkter for slik jekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bilen er senket (bildet?), kan det hende at det er litt vanskelig å få under en garsjejekk, pass også på at bilen har egnede løftepunkter for slik jekk.

Den er senket 30mm, men er ikke så veldig lav under vil jeg mene..

 

Hvilke jekkpunkter bruker man på slike jekker..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke til Golfen, var mest ment som et genrelt råd, litt kjedelig hvis man ikke får under jekken. Men det er oppgitt minste løftehøyde på slike jekker, så da er det bare ut og måle, men ofte må man legge imellom noe slik at man ikke skader tectylbehandling e.l.

 

Sikkert noen andre som vet om det er egnede løftepunkter for garasjejekk på Golf.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

garasjejekkane på 2T som biltema clas ohlson og coop bygg bla selger er samme produsent. kjøpte ein garasjejekk på coop bygg for 2år sida. såg i bruksveiledningen at man skulle bruka biltema sin hydrolikolje på jekken. sjekka og hos clas ohlson og det samme sto der. men på biltema sin beskrivelse så var biltema logoen overalt på papiret, men prisane kan variere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

golfen har (allefall 2'ern) løftepunkter til 2 søyla bukk eller garasjejekk :)

 

 

kjøpte en slik en på torshov.. funker gull! ufattelig god og ha! skjønner ikke åssen jeg har klart meg uten jeg !!

 

 

og det går under selvom bilen min er lav.. går akkurat :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en slik jekk på obs og den var bra noen uker, men nå synker den nedover og vil ikke løfte like høyt som den skal lenger :(

 

Men det kan jo være at jeg fikk en av de få som er dårlige da : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en slik jekk på obs og den var bra noen uker, men nå synker den nedover og vil ikke løfte like høyt som den skal lenger :(

 

Men det kan jo være at jeg fikk en av de få som er dårlige da : klø :

 

Eller det kan være at den ikke har nok olje lengre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke jekk golfen på kanalen. Med en sånn liten jekk så er det fort gjort å jekke opp kanten på kanalen. hvis du kikker under bilen ser du jekke punkt like innenfor kanalene, foan og bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke kjøp de billige jekkene. Bare søppel ! Etter å ha prøvd disse så kjøpte jeg den orange jekken til Biltema ( testvinner i Motor for noen år siden )Koster noen kroner (698.-) mye mere stabil , lav nok til min senka bil + jekker mye høyere. Denne jekken er et kupp ! ( side 226 i katalogen ):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bilen er senket (bildet?), kan det hende at det er litt vanskelig å få under en garsjejekk, pass også på at bilen har egnede løftepunkter for slik jekk.

 

er jo bare og kjøre bilen opp på noen planker om den er for lav:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke kjøp de billige jekkene. Bare søppel ! Etter å ha prøvd disse så kjøpte jeg den orange jekken til Biltema ( testvinner i Motor for noen år siden )Koster noen kroner (698.-) mye mere stabil , lav nok til min senka bil + jekker mye høyere. Denne jekken er et kupp ! ( side 226 i katalogen ):)

 

 

Støtter deg her. Denne jekken er sjef i forhold til de billige. En grunn til at den veier 35kg og billijekken under 10...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Torshov har en rå jekk! Helt i aluminium, bygger veldig lite, så den er fin til lave biler, tror den løfter 1350 kilo... Men den letter til topps på bare 4-5 hele jekk... Koster 1600 da.........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke kjøp de billige jekkene. Bare søppel ! Etter å ha prøvd disse så kjøpte jeg den orange jekken til Biltema ( testvinner i Motor for noen år siden )Koster noen kroner (698.-) mye mere stabil , lav nok til min senka bil + jekker mye høyere. Denne jekken er et kupp ! ( side 226 i katalogen ):)

 

 

Enig, har selv kjøpt akkurat denne jekken, og den kan ikke sammensiknes med dei "billigjekkene"

Som du seier er den lavere, og løfter mye høyere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vil jeg ikke disse billigjekken fra Biltema. Kjøpte selv en slik på tilbud til 179,- og den har fungert over all forventning. Om det bare er snakk om dekkskift, så er det mer enn god nok. Brukte selv min kombinert med originaljekken når jeg bytta bærearmer foran uten problem. Den har vært med på litt nå, men bærer ikke preg av det :)

 

Ved større arbeid kan det kanskje være verdt å legge litt mer i det, men om det bare skal være bedre enn originaljekken funker den fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mekonomen hadde en til 200 eller 300, blir sikkert den om de har flere igjen etter at jeg har fått målt høyden på bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har som sagt hatt disse billige jekkene før. Jeg skulle jo bare jekke opp bilen når jeg skulle bytte dekk så en enkel billig en var bra nok tenkte jeg ! Men så skjer det ting med bilen som må fixes : for å komme ordentlig til så må bilen jekkes høyt opp , mye høyere

enn jekken klarte : bh : Måtte legge noe under bilen og ta nytt tak med jekken....................

osv osv ............4 jekkepunkter x 2 løft ...................................ned etterpå ........................tok jo mere tid for å få jekket opp bilen enn å reparere: bh : . + den ene jekken jeg hadde virket

ikke når det var kaldt : bråk : NEI , kjøp en bedere en , det kommer du ikke til å angre på .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte en på BilXtra til 300..

Tåler 2 tonn og er TUV-godkjent. Har ikke testa enda, men håper den fungerer..

 

Kjøpte også en elektrisk (sigarettenner, 12V) "muttertrekker" som kostet 249 kroner. Har min tvil på hvor bra den er, men sikkert morro å prøve.. :P

Noen som har erfaring med slikt..? Kan ikke justere momentet, så aner ikke hvor lurt det er å bare la den skru til selv (kan vel skje diverse ting om momentet er feil)..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.