Hei, mulig turboproblem med min A4 1,9 1997?

Anbefalte innlegg

Har fått samme feil med min audi som sikkert noen av dere her inne har vært innom før.

Ved pådrag forbi 3.000 rpm virker det som om turboen plutselig slutter å ladde, motoren må da stoppes så startes å alt er i sjønneste orden.

Dette er litt irriterende da man skal ta en forbikjøring, akkurat kommet på siden av den andre bilen så plutselig bare gir bilen din opp, å du blinker deg fint inn igjen bak vedkommende : mad :

Har hørt at lmm kan være dårig, men tror ikke bilem må "restartes" for å få den til å gå normalt, det er jo motorvernet som legger ut. Mulig for høyt ladetrykk eller defekt magnetventil N-75 ? Har sjekket vacumslanger fra turbo/wastgate , de ser litt morkne/tørre ut. kan det hende at den trekker (falsk) luft ?

Trenger hjelp:tilber:

 

kanskje noen vet akkurat hva som må til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

søkt endel på forumet og virker som at motoren kutter dersom turbotrykket blir for høytt, og motoren går da i en slags nødmodus.

 

Er jo N75 ventilen som styrer wastgaten på turboen, som igjen regulerert trykket som blir generert.

Jeg har lest om mange som har byttet denne fordi den ikke virker som den skal, gjerne i forbindelse med chipping blir gangen litt ujevn ved gasspådrag, og de har satt på N75J mener jeg å huske, men søk på N75 så finner du masse.

 

Jeg var oppe med slangene til turbo her for ei uke siden på vår 1999 1,8T, som har gått 190k, og det var mengder med olje i systemet, og også noe som likner på "sand" som kommer fra veivhusventilasjonen. Kan jo være en ide å ta av N75 ventilen og rense denne med noe elektrorens eller noe, kan jo være at det er mye skit i den som gjør at den ikke regulerer helt bra, og derved får du overtrykk fordi den ikke får redusert trykket, event redusert det fort nok.

 

Det er nok billigste ting å prøve, event bytte den dersom det ikke blir bra, koster ca 550,- inkl klubbrabatt har jeg lest her.

Du vil trenge litt nye slangeklemmer...sånne engangs som står på slangene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, takk for svar :): vinke :

 

Skal prøve å sjekke slanger litt mere nøye.

Men hvor var det du sjekket prisen på n-75 ventilen ?

er det forskjell på N-75 å N-75j ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søkt på forumet, har vært nevnt der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, takk for svar :): vinke :

 

Skal prøve å sjekke slanger litt mere nøye.

Men hvor var det du sjekket prisen på n-75 ventilen ?

er det forskjell på N-75 å N-75j ?

N75 Lader ørlite mer en den du har.

Denne kjøpes orginalt på Møller.

Men jeg ville og fått lest ut om det er noen feilkoder med vag-com.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti det på en bora. Den oppført seg likt som bilen din. På den ble det byttet turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal på verksted om 1 uke, får c hva Bodø bil finner ut da.

Håper d er ventil N75 som fusker, ser ikke for meg å kjøpe ny turbo :tilber:

Men det ser ikke ut som om Møller klarer å finne ut slike ting ? hmm

Skal skrive inn svar etter verksted besøk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Istedet for å kjøre bilen på verksted valgte jeg å ta turen til sverige på påskeferie. Kan ikke si jeg angrer på det.. Hadde jo problemer med at turbo sluttet å lade mellom 2500 å 3000 rpm.. I sverige så ligger man jo gjerne å kjører litt fort 130-140 km/t .:rolleye: Fikk blåst bile ordentlig rein, litt svart røyk ;). den kuttet et par ganger påtur til sverige, men ikke på tilbaketuren. Nå etter jeg kom til Norge igjen, så har den faktisk ikke kuttet. Drar meget bra fra 1500 til 4000 rpm. : rock :

*Mystiske greier dette : klø : *

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Istedet for å kjøre bilen på verksted valgte jeg å ta turen til sverige på påskeferie. Kan ikke si jeg angrer på det.. Hadde jo problemer med at turbo sluttet å lade mellom 2500 å 3000 rpm.. I sverige så ligger man jo gjerne å kjører litt fort 130-140 km/t .:rolleye: Fikk blåst bile ordentlig rein, litt svart røyk ;). den kuttet et par ganger påtur til sverige, men ikke på tilbaketuren. Nå etter jeg kom til Norge igjen, så har den faktisk ikke kuttet. Drar meget bra fra 1500 til 4000 rpm. : rock :

*Mystiske greier dette : klø : *

Det hørers ut som katalysatoren din har vært litt tett.

Det kan lage en slik feil som du nevner

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løsning: Katalysatorer suger, lag ny eksos uten kat...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må vurdere det på det sterkeste : rock :

hva kan d koste å kjøpe et komplett eksosanlegg uten kat da ?: klø :

eller må jeg lage selv ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.