#1 Skrevet Mars 23, 2006 Må si jeg har merka at motoren drar ganske merkbart hardere fra 3k, og her er beviset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 23, 2006 Får ikke fram bildet jeg Skulle gjerne likt å sett denne kurven 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 23, 2006 Funker det nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 23, 2006 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 23, 2006 Må si jeg har merka at motoren drar ganske merkbart hardere fra 3k, og her er beviset Utifra kurvene vil den dra merkbart bedre helt fra bånn og hele veien opp til rundt 5500 o/min. Har du forresten kurvene eller link til 2.3 10V 136 hk og 2.3 20V 170 hk også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 23, 2006 Utifra kurvene vil den dra merkbart bedre helt fra bånn og hele veien opp til rundt 5500 o/min. Har du forresten kurvene eller link til 2.3 10V 136 hk og 2.3 20V 170 hk også? Du mener det altså? Fant iallefall kurvene her: http://community.webshots.com/album/548784845lmzaFY Er også kurver for 1.8-firern og 2.0 femmern der, men ikke ng eller 7a. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 23, 2006 Her er kurven til 2,3 20v.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 23, 2006 På traktorer brukes ofte uttrykket dreiemomentstigning. D.v.s. hvor mye dreiemomentet har steget i fra maks turtall og til dreiemoment-toppen. Dette uttykes i prosent og sier en del om motorens seigdragningsevne. Noen klager jo over at de synes en 7A motor er rimelig dau på lavt turtall, samtidig som andre skryter av 10v motorens seigdragning. Noe av grunnen til dette ser vi jo her i at 7A har en mindre dreiemomentstigning selv om den på topp har mere Nm enn 10v. At en 10v har Nm-toppen nesten 1000rpm lavere i forhold til en 7A taler jo også i 10v'n sin fordel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...