Hvilken flens på KKK turbo?

Anbefalte innlegg

Som topic sier. Er det T3 eller T4?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som topic sier. Er det T3 eller T4?

 

Det varierer vel på hvilken KKK det er snakk om...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok... Jeg trodde de hadde samme flens på alle turboene sine jeg... For å si det på en annen måte... Hvilken type er mest vanlig? I dette tilfellet så er det snakk om en K26/27 turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

der er det enkelt og greit en k24 flens vil jeg tro! KKK har spesielle flenser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig som Harald sier. K24 og K26/27 er ihvertfall like. Tror at det fins en annen på noen av de større.

 

Her kan du se forskjellen på noen forskjellige flenser: http://www.klracing.se/grenrorsflans.htm

Jeg har en KKK K26/27 (KX 450) med T3 flens........;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en KKK K26/27 (KX 450) med T3 flens........;)

 

Men da er dette en hybrid som ikke har kkk eksos hus;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men da er dette en hybrid som ikke har kkk eksos hus;)
Eksoshuset er org. KKK jo........man kan ikke ta det for gitt at en KKK turbo har K24/26 flens som det så populært blir kalt. Har sett flere KKK turboer med masse rare flenser inn på eksoshuset. Du ser fort om det har den runde "labyrint-tetningen" som er org. på for eks S4 AAN med K24 turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KKK hus med T3 flens... Ja da lærte man noe nytt i dag også:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også hørt at Turbonetics turboene har "KKK" flens. Vil dette si at disse har flere typer flens ala KKK eller...? Grunnen til at jeg spør er at jeg skal bestille meg grenrør, men har ikke helt bestemt meg for hvilken turbo jeg skal gå for. Det heller jo litt over på en K26/27, men jeg vet jo at Turbonetics også har noen fine til overkommelige priser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også hørt at Turbonetics turboene har "KKK" flens. Vil dette si at disse har flere typer flens ala KKK eller...? Grunnen til at jeg spør er at jeg skal bestille meg grenrør, men har ikke helt bestemt meg for hvilken turbo jeg skal gå for. Det heller jo litt over på en K26/27, men jeg vet jo at Turbonetics også har noen fine til overkommelige priser.
Turbonetics med KKK flens passer rett på org. eksosmanifold til 10v og 20v turbo..............jeg har jo både grenrør og KKK K26/27 turbo til salgs da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turbonetics med KKK flens passer rett på org. eksosmanifold til 10v og 20v turbo..............jeg har jo både grenrør og KKK K26/27 turbo til salgs da ;)

Så det vil si at det er samme flens på 10v og 20v? Sånn at f.eks. RS2 turbo passer på 10v..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turbonetics med KKK flens passer rett på org. eksosmanifold til 10v og 20v turbo..............jeg har jo både grenrør og KKK K26/27 turbo til salgs da ;)

Hehe... Joda, jeg har fått med meg det...!:P Men dette innkjøpet ligger ett par måneder frem i tid... så hvis du ikke har det solgt frem til da så kanskje...: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det vil si at det er samme flens på 10v og 20v? Sånn at f.eks. RS2 turbo passer på 10v..
Jepp det stemmer. Men RS2 turbo på 10v turbo vet jeg ikke hvordan det vil funke da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp det stemmer. Men RS2 turbo på 10v turbo vet jeg ikke hvordan det vil funke da :)

Det spørs vel hva annet som blir gjort med motoren også det skulle jeg ville mene, men hvis ingenting annet blir gjort blir det nok ikke noe forskjell å snakke om.

Det sies jo at hvis en med 20v og en med 10v bytter turboer med hverandre uten å gjøre noe annet så vil begge få gevinst utav det. Han med 10v vil få raskere turbotrykk mens han med 20v vil få litt mer trykk.

Jeg har aldri prøvd dette men det høres jo sansynlig ut siden en 20v normalt sett lader 0,8 og kan lade 1,0 før map sier det er nok, mens 10v aldri lader over 0,6 og derfor vil få fordel av raskere trykk som følge av litt mindre snurre.

Ble det veldig OT dette skal tro: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var bare et eksempel da...vet ikke hvor mye jeg kommer til å gidde å trimme den, men har jo muligheten nå som jeg driver å bygger hiddensprut. Da kan det jo være lik flens som jeg har nå i tilfelle det blir grenrør:) takker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.