#1 Skrevet Mars 23, 2006 Regner med at det er pumpa som er gåen på sklia og må da selvfølgelig bytte denne. Jeg har ikke sjekket den enda, men det er iallefall helt dødt når jeg vrir om tenningen, så et eller annet groms ligger bak der.. Uansett, dersom pumpa MÅ byttes, er prisen på ny 1962,- ink.mva fra VAG... Bytte den gjør jeg selv. Lønner det seg da å like så godt skifte til en 044 pumpe, eller er det fullstendig bortkastet når bilen er original.. Jeg tenker da selvfølgelig videre trim ved en senere anledning nå Lite poeng i å kjøpe ny pumpe til to laken for så å bytte den til sommeren igjen... Er en 044 pumpe kurant å montere og skaper den noe problem på original motor? Regner med at den uansett ikke mater mer suppe enn motoren ber om, så sånn sett skulle det vel ikke være noe pes? Sist, men ikke minst, pris.. Hva ligger en slik pumpe på kontra original? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 23, 2006 Jeg monterte 044 pumpe i min bil, ganske kurant det. Det du skal vite er at den bråker en del mer en den orginale. Ganske enkelt å montere, bare man har litt verktøy for å modifisere den orginale braketten nedi tanken. Jeg trengte nye kabel sko, litt strips og en banjo overgang. Jeg gav 3000 for min, men du får den billigere hvis du leiter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 24, 2006 Så det vil ikke by på problemer med større pumpe på original motor? Må ikke ha nye dyser eller er det et must ved bytte til 044 pumpa? Tanken er jo at jeg skal slippe å bytte ut dersom atte hvis jeg skulle få ut fingeren og åpne lommeboka for litt trim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 28, 2006 Burde gå greit det, det er bensintrykkregulatoren som justerer trykket over fuelrailen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 29, 2006 Takk for info, men nå ble det bestilt ny original pumpe.. Hastet litt å få bilen igang igjen siden jeg er avhengig av den for å komme meg på jobb .. Får vel bare bite i meg å bytte pumpe senere igjen om det skulle bli behov for det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 29, 2006 Takk for info, men nå ble det bestilt ny original pumpe.. Hastet litt å få bilen igang igjen siden jeg er avhengig av den for å komme meg på jobb .. Får vel bare bite i meg å bytte pumpe senere igjen om det skulle bli behov for det Hvis det er helt dødt, er du sikker på at ikke releet til bensinpumpa også er gåent da...? Har hørt flere tilfeller av det...Først masse summing fra pumpa, og så ikke en lyd. Tror det står i sikringsboksen, men det er veldig forskjellig fra modell til modell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 29, 2006 Var nok, forhåpentligvis siden den er bestilt, hehe, pumpa som var gåen.. Plukka den ut og koblet den direkte mot 12V. Da gikk den med en gang, men stoppa brått.. Måtte banke litt på den for å få den til å gå igjen, noe som tyder på slitte børster i den. Satser iallefall på at bilen går som normalt igjen når jeg får montert ny pumpe idag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 30, 2006 Hei, tror jeg har deffekt bensinpumpe på min s4 også. Har målt på ledningene når jeg drar bilen på startern, og de to groveste ledningene (grønn og gul +) og (brun -) og jeg får strøm på den grønne og gule, med brun som jord. Prøvde så og sette - der den brune ledningen satt og + der den grønne og gule satt og så koble på strøm, men kan fremdeles ikke høre pumpa. Stemmer dette med måten du koblet strøm på pumpa di på? skulle vel tro det var pumpa mi som har tatt kvelden også? Lars 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 31, 2006 Fremgangsmåten jeg brukte for å finne ut om det var pumpa var måle spenning på kontakten bak for å sjekke at det faktisk kom strøm til kontaktflatene. Der fikk jeg målt spenning, men hørte ingenting. Bensinpumpa høres, så da plukket jeg ut hele greia. Pumpa sitter i bunn av tanken, så du må ta opp det lokket med kontakt og slangekoblinger på og få tatt opp pumpa. Når jeg hadde tatt den ut, koblet jeg til strøm direkte på pumpa, og da var den fortsatt død ( som beskrivelsen over da ). Det står + og - på kontaktene på pumpa, ellers var det vel gul/grønn på "+" og brun på "-". edit : hvis det er det du allerede hadde gjort, altså prøvd strøm direkte på pumpa og den fortsatt ikke høres, er det nok pumpa som er gåen ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...