#1 Skrevet Mars 23, 2006 På tirsdag hadde jeg mest sansynlig min siste kjøretur med den kjære bilen min. Jeg kom kjørende på klyveveien da en litt eldre mann i en Toyota Hiace glemte å se seg for da han skulle kjøre ut fra parkeringa ved GS-Senteret. Han kjørte ut, og jeg hadde ikke sjans til å stoppe. Planta fronten min rett i sida på bilen hans. Bremsespora var ikke mer en 4 meter. Takk og lov for at det ikke er mer en 50 der, hadde noe sånt skjedd i en 80 sone hadde ikke jeg vært stort mer.. Er egentlig ganske overraska over at jeg ikke fikk mer skader enn et brannsår etter belte, og to veldig forslåtte legger. Bilen har ikke vært til no taksering enda, men regner med at den blir kondenmert siden den er så gammal. Syns det hele er helt grusomt siden jeg er så glad i den bilen, men det blir vel en alt for stor jobb å rette den opp igjen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 23, 2006 .......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 23, 2006 På tirsdag hadde jeg mest sansynlig min siste kjøretur med den kjære bilen min. Jeg kom kjørende på klyveveien da en litt eldre mann i en Toyota Hiace glemte å se seg for da han skulle kjøre ut fra parkeringa ved GS-Senteret. Han kjørte ut, og jeg hadde ikke sjans til å stoppe. Planta fronten min rett i sida på bilen hans. Bremsespora var ikke mer en 4 meter. Takk og lov for at det ikke er mer en 50 der, hadde noe sånt skjedd i en 80 sone hadde ikke jeg vært stort mer.. Er egentlig ganske overraska over at jeg ikke fikk mer skader enn et brannsår etter belte, og to veldig forslåtte legger. Bilen har ikke vært til no taksering enda, men regner med at den blir kondenmert siden den er så gammal. Syns det hele er helt grusomt siden jeg er så glad i den bilen, men det blir vel en alt for stor jobb å rette den opp igjen... den kan reddes (håper jeg, og utifra bildene da ) kappe rammevangene og sette inn nye. tror faktisk de fortsatt kan skaffes nye enda. spørs om noen gidder, men hadde det vært min bil så hadde jeg gjort det uten tvil.. blir litt gla i dem etterhvert. sjekk om det er såkallte sjokkbulker i vindusramma/langs kanalene/gulvet.. i håp om at resten av karrosseriet ikke er skjevt. om du er heldig så kanskje du får en god deal med forsinkringselskapet så får du beholde bilen og penger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 23, 2006 Denne går det ann å redde. Bulka 78`modellen min, kanskje ikke like ille men det var vel i samme duren med tanke på skadeomfang ( innerskjerm, ytterskjerm, fanger, frontplate, panser, vange osv. A-stolpene og alt etter hjulkassa/støtdemperfeste på høyre side er heldigvis helt fortsatt). Hvis du kan få noen til å rette den svart så sparer du nok mye, hadde måttet punge ut med bortimot 19.000,- for å få reparert de skadene, sparer 11.000,- på å få det gjort svart. Også mye du kan gjøre selv om du kan sveise, bare få den strekt ut til riktig form, så kan innerskjerm lappes og frontplate byttes selv, fanger panser og skjermer er lett å få tak i. Får håpe du klarer å redde golfen din, var veldig fortvilet selv da jeg bulket, og vurderte å levere den til høggern, men er sjeleglad nå 4 mnd. senere fordi jeg ikke gjorde det, og nå blir den forhåpentligvis rettes så fort som mulig, skal være ferdig rundt slutten av april. Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 23, 2006 Detta var kjedelig Lena. Bra det gikk bra med deg da ! Om de ber at den skal bli kondemnert, så er det jo en mulighet å finne en ny Golf 1 Cab og flytte over alt stæsh som er i bra stand, seter osv! Og så lakkere den i samme farge. Felgene ser jo fortsatt hele ut også! Men detta ordner seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 24, 2006 Kjempe trist med bilen Lena, vet hva den betyr for deg. Trøsten er at det gikk bra med deg da!! Bra BBS'ene ikke ble skada da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 24, 2006 Det er godt å høre at det er noen som er optimistiske, og tror det går ann å rette ut bilen. Sjøl så er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Rette opp eller kjøpe noe annet? Har ikke kompetansen til å rette ut no sånt sjøl, så den må på et verksted, og jeg har ingen anelse om hva jeg kommer til å få igjen fra forsikringsselskapet. Så det skal bli veldig spennende å høre hva takstmannen sier. Og til Heine, Tror du jeg er glad detta skjedde før jeg bytta til sommerdekk eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 31, 2006 Kondolerer så meget! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 3, 2006 Da har jeg fått siste tilbud fra takstmann på 30 000. Er det noen som har noen meninger om jeg burde godta tilbudet , eller noen idè om hvordan jeg kan presse opp taksten litt? Blir jo ikke akkurat lett å finne en tilsvarende bil for 30 000 kr.... Og jeg begynner virkelig å savne å ha bil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 3, 2006 Da har jeg fått siste tilbud fra takstmann på 30 000. Er det noen som har noen meninger om jeg burde godta tilbudet , eller noen idè om hvordan jeg kan presse opp taksten litt? Blir jo ikke akkurat lett å finne en tilsvarende bil for 30 000 kr.... Og jeg begynner virkelig å savne å ha bil... IKKE GODTA!! de er strikte så er du strikt.. det var din bil. (regner og håper at den var strøken før hendelsen) men sjekk på finn.no og referer så godt du kan i forhold til dem. km-stand,årsmodell, motor størrelse etc har mye å si. siste kondemnerte golf 1 cab (1991 modell) jeg kjenner til. der fikk eier igjen 96 000,- dette er 1.5 årsiden. han gav seg ikke og befulgte med at bilen fremsto som særdeles strøken. du får se hva du gidder, men krangle deg opp mot 40 og kanskje til og med 50 lapper er ikke umulig sjekket hva du får igjen om du beholder bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 3, 2006 ohh.. litt sent, men kondolerer Lena, bilen din var jo strøken, bare å krangle med forsikringa angående takst, de prøver seg alltid.. lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 3, 2006 ikke gi deg. Fortell dem hvor strøken bilen var og hvor mye den betyr for deg. Si at dersom de ikke kommer med et bud du kan godta får de versågod fikse den opp igjen til samme stand... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 3, 2006 Som jeg svarte i PMen, dersom 30.000 er det de vil gi så si at du da skal beholde bilen itillegg eller ihvertfall plukke deler fra den. Når det gjelder verdi er det ikke lett å sei nøyaktisk, men 96.000 hørtes jo helt villt ut Nå var kanskje denne ekstremt strøken uten at jeg kjenner bilen mer enn utifra bildene, men i utgangspunktet er det ikke bare bare å få noe særlig over 40' for en Golf cab idag (det vet jeg siden jeg har hatt en for salg selv). Det skader selvsagt ikke å krange/forhandle litt, men helt på villspor synes jeg faktisk ikke de var. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 5, 2006 Takk for alle tilbakemeldigene. Siden bilen bilen ikke var strøken, trengte lakk og nye forskjermer, så har jeg valgt å godta tilbudet på 30000. Men da beholder jeg selvfølgelig vraket:) Om jeg retter bilen eller ikke det vet jeg ikke ennå, får se hvor store skadene er når jeg får fjerna skjermer og panser. Men jeg har ihvertfall finni en som er villig til å prøve å fikse'n. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 5, 2006 godt å høre Lena: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...