#1 Skrevet Mars 23, 2006 Har senka bilen nå Nå er den senka 75 mm foran. og ca 55 bak (skal litt me ned bak) Noen som har peiling på om dette vil bli godkjent på biltilsynet? Det er ett Fk ak line justerbart. Legger ved link til bilde. Den er så lav at det bare er ca 2 cm bakke klaring på front fangeren. Tror dere dette vil bli godkjent? http://i41.photobucket.com/albums/e253/borgan84/Audi/Fineeeebilen.jpg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 23, 2006 regklen er vel at laveste punkt på bilen ikke skal være lavere en 8cm om jeg ikke tar helt feil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 23, 2006 Har senka bilen nå Nå er den senka 75 mm foran. og ca 55 bak (skal litt me ned bak) Noen som har peiling på om dette vil bli godkjent på biltilsynet? Det er ett Fk ak line justerbart. Legger ved link til bilde. Den er så lav at det bare er ca 2 cm bakke klaring på front fangeren. Tror dere dette vil bli godkjent? http://i41.photobucket.com/albums/e253/borgan84/Audi/Fineeeebilen.jpg 2 cm er vel litt vel lite.. Men hadde jeg vært deg hadde jeg skrudd den opp et par cm og vist den.. Får de den ikke opp på bukken osv blir dem fort grinete osv.. Skal visst være 8 cm klaring fra bakke og opp til laveste punkt på bilen har jeg hørt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 23, 2006 hvis du har tuv godkjente papir på det senkesettet så får du d godkjent.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 23, 2006 Står i TUV-papirene hvor mye det er godkjent å senke... Alt under dette skal jo egentlig ikke godkjennes.. Men hvordan finner dem ut nøyaktig hvor mye den er senket da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 23, 2006 Såppas ja.. Jaja.. Får vente til jeg blir stoppa og får mangel lapp da Orker ikke og stresse med og dra på biltilsynet hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 23, 2006 d står i tuv papiran har du justerbartsenkesett?er du heldig så jør de såmm de jor til meg jeg leverte papiran te senkesette å han sjekket bare på ene fjæra til meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 24, 2006 Litt OT, men lurte bare på hvor jeg får tak i TÜV-papirer til FK-settet mitt... Det fulgte visst ikke med da jeg kjøpte det. Er det forresten noe verkstedet vil henge seg opp hvis jeg ikke har papirer på det til EU-kontroll? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 24, 2006 Hør med dem du kjøpte det av, eller send en mail til produsent og hør med dem. Senking skal være godkjent i vognkort ved EU-godkjenning, så du kan få problemer ja. Det holder ikke å bare ha papirer på det, da disse alene ikke holder som godkjenning. Men som med alt annet, det finnes verksteder som ikke bryr seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 24, 2006 TÜV papirer betyr IKKE at det blir godkjent.. Det var han veldig klar på da jeg fikk felger og dekk i vognkortet mitt.. Jeg tror, uten å påstå noe at laveste punkt på min bil er mindre enn 8cm, men jeg har ikke målt det. Jeg måtte "skrape" meg opp på bukkene på "tilsynet" i Fredrikstad med min. Overraskende nok bare flirte han som skulle se på bilen min og ristet på hodet "lav denne ja" Skru bilen opp til "anstendig" høyde, ala 50/50 senk eller noe og sats på å få den godkjent, bør ikke være noe problem når du har TÜV, det hjelper på det! Du skal egentlig få bilen godkjent så lenge du har TÜV, men de kan være noen støvler, så bare vær klar over at det ikke alltid er tilfelle! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 24, 2006 Jeg senka min golf 2 med et 80mm jamex-sett, pluss fjærskåler og at settet hadde detti sammen litt når jeg var på tilsynet med den, fikk akkurat dytta under en 10-pakning prince, liggende, nå veit ikke jeg måla på den, men det er ikke mer enn to centimeter... den gikk ikke opp på hverken bukk eller benk, men jeg hadde en haug med bilder a settet i alle mulige "situasjoner" og litt diverse... Og det var greit der... Men han måtte prøve den en tu i tillegg da, for å sjekke bremser eller noe sånt... Hadde forresten en haug med papirer, firehjulskontroll, brev fra møller om at golf 2 kunne senkes, TÜV, justert bremseentil og sånn... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 25, 2006 Skal visst være 8 cm klaring fra bakke og opp til laveste punkt på bilen har jeg hørt... Har enda til gode å se den påstanden sort på hvitt i noe regelverk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 26, 2006 Har enda til gode å se den påstanden sort på hvitt i noe regelverk På denne linken står det meste http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=47066 Og dette står også i linken http://forum.vwaudi-club.no/attachment.php?attachmentid=34431&d=1140902932 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 26, 2006 Tydeligvis stor forsjkell på tilsyn rundt omkring. Jeg godkjente min golf vr6 med 45/30mm senk. Der så de igjennom at Tüv papirer stemte med fjører, at det var tatt 4-hjuls kontroll og at last ventil var justert. Hadde med papirer fra møller. Fikk også godkjent 8x17" med 205-40. Eneste han spurte om var om jeg hadde prøvd dekka med senkesettet og om det tok borti noen steder. Da sa jeg bare nei (akkurat som noe annet var et alternativ.) Var gjort på en halvtimes tid. Lurte aldri på noe 8 cm bakkeklaring,bra, for det er ikke tilfelle på min bil. Kom bare så vidt opp på bukken:) Gjorde dette på Jessheim, hvis det vil hjelpe noen å dra dit... Lyke til videre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 26, 2006 Har enda til gode å se den påstanden sort på hvitt i noe regelverk Vel, siden vi i Region Midt bortimot er de eneste som har denne regelen svart på hvitt så er det ikke umulig at du få se det selv en dag, jeg har min egen lille kopi liggende... Men at den står i en norsk LOV er noe annet, det virker som om det er noe de har finni på her i området. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 26, 2006 Vel, siden vi i Region Midt bortimot er de eneste som har denne regelen svart på hvitt så er det ikke umulig at du få se det selv en dag, jeg har min egen lille kopi liggende... Men at den står i en norsk LOV er noe annet, det virker som om det er noe de har finni på her i området. Nå er ikke biltilsynet på Stjørdal kjent for å være det mest omgjengelige da... Heh. A4'en passerte EU på Stjørdal med 70mm senk i alle fall, ikke så altfor mange cm oppunder der heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 27, 2006 Nei grøss og gru, i mårra skal jeg innover til Tr.heim for etterkontroll, det MÅ gå bra, kryss i taket! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...