Anbefalte innlegg

Hei

 

På min bil nå sitter hr 40mm senking, men bilen må enda lengre ned. Har vurdert å kappe fjørene men føler at bilen blir veldig stump da. Hvem andre enn hr har senkefjører til bilen min? Og hvem andre leverer fjører som senker mer?

 

s4 c4 93 modell

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for det første: Hvorfor bry seg når du skal selge bilen? Eller har du bestemt deg for å beholde den: klø :

For det andre og for å svare på spørsmåle ditt : L U F T : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er veldig usikker, har ikke lagt den ut for salg enda, men hvis jeg får et greit bud kan jeg jo selge. Saken er den at jeg har handla bbs lemans nå vettu og da ser det så teit ut med høy bil og feite felger. Luft er for dyrt:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp justerbart....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke vurdert å gjøre det enkleste å "krympe" fjørene ?

Kanskje ikke den beste måten, men er heller ikke noe dyr måte !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

finnes det ikke 60mm eller noe sånt til c4 da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke vurdert å gjøre det enkleste å "krympe" fjørene ?

Kanskje ikke den beste måten, men er heller ikke noe dyr måte !

 

mener du krympe som i kappe? Det har jeg vurdert og kommer nok til å gå for den løsninga mest sannsynlig.

 

Den eneste som kan levere justerbart til min er fk, men de har laaang leveringstid og koster 14k pluss at jeg må gi fra meg mine gamle fjærbein.

 

Jeg har enda ikke funnet 60mm senk til min, men hvis det finnes som kom med link

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det ikke senkeskåler til bilen din da? Men om det gjør det, så blir det jo bare fremme da. Ikke bak

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener du krympe som i kappe? Det har jeg vurdert og kommer nok til å gå for den løsninga mest sannsynlig.

 

Den eneste som kan levere justerbart til min er fk, men de har laaang leveringstid og koster 14k pluss at jeg må gi fra meg mine gamle fjærbein.

 

Jeg har enda ikke funnet 60mm senk til min, men hvis det finnes som kom med link

Krympe vil si å varme fjærene mens bilen de står på bilen, men er ikke å anbefalle da stålet blir sprøtt.. knekker fort..

Kan evebtuelt ta de av og varme de og så kjøle de ned i olje, men fort at de blir sprø da også..

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan kun senkes 40 med fjærer på Quattro desverre.. Om ikke en kjøper luft eller justerbart, KW produserer til din bil Frank Andre, har på min, da går det med din og...

s6 kw SETTET.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo gode nyheter, hvor mye koster slikt justerbart sett da? Ja de passer på min, har s6 fjørbein på nå så da går det jo fint.

 

Å varme stålet hørtes litt riski ut, må ordne skikkelig varmeblåselampe greie også da. Litt dumt hvis det knekker mens jeg kjører også: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener på det kosta 10990,- hos Vwcarconsult når jeg handla mitt, må sende ned fjærbeina, tar ca. 8 uker.. sender kun fremme selvføglgelig da, jeg ville gått for dete, knallfornøyd med funksjon (stivt og likevel komfort) og utseende(så lavt at dekka slukes om du vil)..

 

Eneste kjipe for meg var at jeg ikke fikk justert opp før vinteren da, men jeg hadde for dårlig tid til å smøre det opp ordentlig, hadde fått det til med litt kos/smøring og grundig rens.. Gå for KW, du vil bare angre når du har for mye luft mellom dekk/hjulbue etter fjærsenk :)

 

Fordelen min var at jeg sendte ned fjærbeina etter jeg hentet bilen i Tyskland, før jeg registrerte den. Har du påmonterte fjærbein er det litt kjipere å gå uten bil så lenge..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må man sende inn sine egne fjørbein? Det kan jeg ikke få gjort da jeg ikke kan være uten bil i 8 uker? Men det er justerbart foran og bak ikke sant?

 

Ja er litt dumt å ha mye luft mellom hjul og hjulbue liker når dekka er biiitelitt innefor jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man må nok desverre det, måtte det når jeg hadde mine i bestilling ivertfall, men ta kontakt, enten direkte med fabrikken, eller vwcarconsult. Kan hende de har pantebein nå, men de hadde ikke det den gangen.. Det vil si at du sender ned dine etter mottak av de justerbare..

 

Ja justerbart foran og bak, tror likevel du får trøbbel med å sluke deler av dekkene i dine hjulbuer om du ville det, for med litt fete felger tar du i skjermkantene lett;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo gode nyheter, hvor mye koster slikt justerbart sett da? Ja de passer på min, har s6 fjørbein på nå så da går det jo fint.

 

Å varme stålet hørtes litt riski ut, må ordne skikkelig varmeblåselampe greie også da. Litt dumt hvis det knekker mens jeg kjører også: eek :

Synes ikke det høres noe mere risky ut å varme, enn å kappe men.. :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er da vel ikke låv til å kappe fjerbena på bilen vell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er da vel ikke låv til å kappe fjerbena på bilen vell?

 

Nope, langt ifra:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope, langt ifra:D

Men enklere å skjule en kappa fjærer ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg sliter forsåvidt med det samme selv, at bilen trenger et par cm til foran....jeg har nå fått godkjent H&R settet mitt i vognkortet så jeg tror jeg kommer til å kappe av ca 1/2 omdr. som gir meg ca. et par c. til (forhåpentligvis) uten at det går så voldsomt ut over kjørekomforten...når det først er godkjent skal det mye til at noen gidder krabbe under bilen og telle....

 

ellers lurer jeg på om kanskje korte koni dempere kunne hjulpet litt?

 

å kjøpe kw for den ektra cm foran syns jeg er litt i overkant.....jeg fant selv 55/40mm fjærer på ebay til C4 (var nok kanskje det jeg skulle hatt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det jeg å, men jeg tør ikke handle på ebay. Si ifra hvis du skal handle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det jeg å, men jeg tør ikke handle på ebay. Si ifra hvis du skal handle

 

weitec har 60/40 fjærer også, det er da vaffal et relativt seriørst merke...

 

som sagt så prøver jeg å kappe av dem litt så får vi se, det koster ikke så mye annet enn tiden det tar å gjøre det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.