Anbefalte innlegg

Satt og funderte litt her når jeg fikk målt de "gamle" 18"`erne jeg nettopp har solgt. Felgen er jo 18" men når jeg måler felgen i fra kant til kant er jo felgen ca 50cm. : klø :

Og det tilsvarer jo 20".. :rolleye:

Også målte jeg innenfor vaskekanten og der var de 45cm som jo er 18".Så med andre ord så er felgene man kjøper egentlig 2" større enn man skal ha? :confused:: klø :

Trodde man skulle måle HELE felgen på tvers jeg.

Men jeg lurer på hvor mange cm TOTAL 19" felger er,mine 18" var jo 50cm så da skal vell 19" være totalt 2.5cm større da?Hadde noen kunne målt for meg? :o;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rial LeMans er 52.2 cm som maks mål utvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Målet er på anleggsflaten til dekket, så vidt jeg vet. Kanten kan derfor være høyere, og måle mere enn den oppgitte diameteren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Målet er på anleggsflaten til dekket, så vidt jeg vet. Kanten kan derfor være høyere, og måle mere enn den oppgitte diameteren.

Riktig..."resten" av kantens størrelse kan vel variere litt fra modell til modell, men ikke mye med tanke på at man skal kunne legge på dekket også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

legger ut en simpel tegning av dekkmål som lå på maskinen:) mener den skal stemme : rolleyes fordåvidt riktig det de andre har sagt, men jeg legger den nå bare ut alikevell:)

Dekk-mål.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skjønner jeg. :)

Noen som har 19" og evt 20" A8 felger som kunne målt hvor mange cm de er totalt? :tilber:;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.