#1 Skrevet Mars 25, 2006 Skal ha meg nye sommerdekk til Golfen, så da vil jeg ha dekk som er gode på våt vei, samt gode på tørr vei. Dimmen er 195/50-15 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 25, 2006 Ihvertfall ike Wanli! De er skumle på våt vei! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 25, 2006 Jeg kjørte Toyo Proxes T1-R i fjor sommer, og de var helt rå på våt vei. Merka jo knapt forskjell på våt og tørr asfalt ved maksbrems. Har kjørt en del billigmerker på tidligere biler, og stort sett alltid fått ubehagelige overraskelser. Vet ikke hvor mange ganger jeg havna i grøfta på nesten tørr asfalt... Edit: Skal nevnes at de Toyo-dekkene ikke er verdens mest stillegående, men tror ikke det er mulig å lage dekk som er topp på grep og samtidig stillegående og "evigvarende". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 25, 2006 Dekkstøy har ingen betydning, bråker mye i den fra før så litt annen støy i tillegg gjør ikke noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 25, 2006 Jeg kjørte Toyo Proxes T1-R i fjor sommer, og de var helt rå på våt vei. Merka jo knapt forskjell på våt og tørr asfalt ved maksbrems. Har akkurat samme erfaring som deg med disse dekkene. Det virker forøvrig som T1-R (som kom i fjor) holder vesentlig bedre (særlig på dekkskuldrene) enn forgjengerene. Relativt rimelige er de også, så løp og kjøp :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 25, 2006 Da blir det ikke noe vanskelig valg virker det som De Fulda ett eller annet som er på sommerfelgene nå er nesten som å kjøre på vinterføre når det er bløtt, så jeg kommer ikke til å ha det igjen. Takk for forslagene: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 25, 2006 Goodyear Gsd3 er helt rå på vått føre, ellers kjører jeg med Pirelli Pzero Nero nå og de er enda bedre! Forskjellen på disse er i grove trekk at Goodyear har symmetriske V-mønster, dette har ikke Pirelli. Goodyear sine støyer mer og, men rimeligere enn Goodyear. Viktig med gode dekk, er iallfall noe jeg har erfart nok av ganger her i regntunge Bergen, fått endel stygge overraskelser ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 25, 2006 Da blir det 2 dekk og velge mellom da ser jeg. Får håpe at Ts-Racing Østfold chiptunning center fortsatt holder på med dekk og har en av de inne på lager når det blir tid til å legge om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...