Varmeapparatregisteret A90

Anbefalte innlegg

Holder på å skifter varmeapparatregisteret på min A90 og trenger litt hjelp.

Har demontert dashbordet, men hvordan får man ut selve varmeapparatet?

Kan ikke se hvordan dette er festet til torpedoveggen.

 

Bildet viser hvor langt jeg har kommet før det hele stoppet opp.

Varmeapp.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort dette på 90'n min ennå (og har ikke lyst heller) men på Golfen er det skrudd gjennom torpedoveggen. Det sitter der noen mutre i motorrommet som må løsnes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder på å skifter varmeapparatregisteret på min A90 og trenger litt hjelp.

Har demontert dashbordet, men hvordan får man ut selve varmeapparatet?

Kan ikke se hvordan dette er festet til torpedoveggen.

 

Bildet viser hvor langt jeg har kommet før det hele stoppet opp.

 

Sitter to mutre på motor-siden av torpedoveggen. Når du har løsnet disse, må du klipse løs register-huset fra resten av vifte-anlegget. 6 klips totalt om jeg ikke husket feil. De to som ligger mellom huset og torpedoveggen er litt vanskelig og komme til, men det går til slutt. Når du har gjort dette, må du løsne eventuelle skruer som fester registerhuset til plastføringene som går til baksetene. Husk også å løsne alle tre wire'er som går inn på registerhuset, festene til disse har veldig lett for å ryke.

 

Når alt dette er gjort, er det bare prøve og lirke ut hele registerhuset uten å ødelegge noe annet.

 

Selve registeret sitter skrudd i huset, med to stjerneskruer.

Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fiksa ett bilde her..

Del nr 28 er mutrene i motorrommet ditt.

 

Del nr 22 illustrer de seks klipsene jeg snakker om. To sitter i fremkant, to bak, og en på toppen og en under..

 

Del nr 26 er den skruen som fester registerhuset til føringa mot baksetene (Mulig det er en til også, husker ikke helt i farta. Mulig de faktisk er stifta sammen av alle ting i verden) Selve registerhuset er "tredd" nedi denne føringa.

80register.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat ja, den mutteren studerte jeg lenge og kom fram til at den hadde ingenting med dette å gjøre. Så feil kan man ta.

Takk for hjelpen, nå er det ut å skru igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat ja, den mutteren studerte jeg lenge og kom fram til at den hadde ingenting med dette å gjøre. Så feil kan man ta.

Takk for hjelpen, nå er det ut å skru igjen.

Hvis det fremdeles sitter fast, så har du glemt mutter nr2 som sitter like under ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var jobben ferdig! Nytt register er på plass og alt er montert tilbake. Nå gjenstår bare å teste at alt fungerer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var jobben ferdig! Nytt register er på plass og alt er montert tilbake. Nå gjenstår bare å teste at alt fungerer.

Håper du slapp å finne ut av det på samme måte som jeg..

20 år gammel sprø plastikk som revner, og fører 4 liter kokende kjøleveske inn i kupeen :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper du slapp å finne ut av det på samme måte som jeg..

20 år gammel sprø plastikk som revner, og fører 4 liter kokende kjøleveske inn i kupeen :(

 

Ja, får for all del håpe at du slapp å oppleve det på denne måten. I likhet med Rune så skjedde dette også meg...det var ikke akkurat noen særlig hyggelig opplevelse :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varmkjørt og funksjonstestet. Alt virker som det skal. : vinke : : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.