Anbefalte innlegg

Hei. Noen som hvet om biltilsynet godkjenner ommbygg ifra forhjulstrekk til quattro? Vi snakker her om coupe typ 85. Og tenker på å skøte rett bak rammenr. Og om det i det hele tatt går??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok å bytte gulv og fjærtårn bak. Da er det ikke sikkert det klassifiseres som skjøting, ettersom mesteparten av det originale karroseriet beholdes.

En som har gjort det i Canada: http://www.quattro.ca

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det er snakk om norsk bil, burde det gå fint. Er den utenlandsk så er skjøting ikke godkjennt for ombygg (slippe avgifter). Da må en foreta et karosseribytte!

Men det er i hovedsak ikke tilsynet som skal godkjenne ombygget. Det er VAG. Tilsynet godkjenner det VAG har "sagt" er ok for og si det på en enkel måte.

Fikk høre dette når jeg undersøkte godkjenning av G60 16V turbo til min 80Q typ 89. Jeg måtte først ha "bekreftelse" fra et vag verksted\formann om at evt med den motor (kode), skulle sånn og sånn byttes\modifisers f.eks at jeg måtte ha RS2 bremser minimum etc....Selvsagt en fordel at jeg da brukte VAG orginal deler for lettere og verifisere vha delenr. (tilsynet).

MAO, så sjekker tilsynet at det er byttet til de spesifikasjoner som VAG har satt opp i dette tilfellet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.