Noen ripet til sidedøra mi, polere bort ?

Anbefalte innlegg

Ser ut som noen har hatt det artig med en nøkkel mens de gikk forbi bilen min, lang ripe i passasjerdøra som går over i en svakere ripe på bakre dør......når jeg gnir over ripa med en fuktig finger blir liksom ripa svakere....

 

har også fått en ripe i caractere fangeren min (bøtte som fløy inn i fangeren under en storm)

 

går dette ant å bruke litt turtle wax Color Back på å deretter polering ? eller må det lakkeres ?

 

Tips ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går ann å fylle ripa med litt flekklakk. er ripa liten så går det ann å legge i lakken med feks. en tannpirker. for så å maskinpolere det når det har tørket. kan også slipes med fint sandpapir (2000 korning eller noe)

Det finnes også folk som har spesialisert seg på å lakke riper, og det koster mye mindre enn å lakke hele døra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som noen har hatt det artig med en nøkkel mens de gikk forbi bilen min, lang ripe i passasjerdøra som går over i en svakere ripe på bakre dør......når jeg gnir over ripa med en fuktig finger blir liksom ripa svakere....

 

har også fått en ripe i caractere fangeren min (bøtte som fløy inn i fangeren under en storm)

 

går dette ant å bruke litt turtle wax Color Back på å deretter polering ? eller må det lakkeres ?

 

Tips ?

 

Hei.

Synes å huske at det var noen som startet opp med bilpleie ved siden av esso for noen år siden. Hør med dem hvis de eksisterer ennå. (lenge siden jeg har hvert der oppe)

Ellers er det jo nokk av lakk-verksteder som du kan få tips hos....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes også folk som har spesialisert seg på å lakke riper, og det koster mye mindre enn å lakke hele døra.

 

Noen tips om hvem på østlandet ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan muligens poleres bort om ripa ikke er for dyp, kan også evnt høre med lakkerer om han kan "smelte" sammen lakken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.