#1 Skrevet April 11, 2004 Ett annet "problem" jeg har med bilen, er at motoren plutselig kan finne på å stoppe, gjerne i forbindelse med veikryss, rundkjøringer osv, noe som passer dårlig der og da.. Har isolert det ned til at det skjer når: - Lavt turtall, 900-1000 o/min - Høyt gir for farten - Endel gasspådrag, sikkert nok til 2-3000 o/min med clutchen inne - Trykker inn clutchen for å gire ned, samt slipper gassen Da har bilen en tendens til å først øke i turtall, til 12-1300 o/min, for deretter å falle til 6-700 o/min, og deretter stabilisere seg på 900 o/min. Men, noen ganger stopper den, da turtallet blir for lavt. Noe som sier meg at ECU er litt ivrig etter å få ned turtallet når det hopper til 1200.... men overkompenserer litt vel mye noen ganger. Noen som har hatt samme feilen/bug i software? Fått byttet til nyere software i ECU på garanti? Bilen er ganske tidlig 99 modell, og har elgass, elektrisk gasspjeld. Barnesykdom? Noen ideer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 11, 2004 Du kan prøve å grunninstille gassspjellet evt prøve å rense det hvis det ikke hjelper å grunninnstille det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 11, 2004 Hvordan grunninnstiller en det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 11, 2004 Du kan grunninnstille selv eller stikke innom Møller skal du prøve selv gjør du slik: Ta av + polen på batt. Ha panser åpnet Ha førerdør åpnet. Sett på + polen Sett tenning på men ikke start!! La bilen så slik i 3 min. Slå av tenning. Nå skal spjell være innstilt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...