Golf V Sportline med 17 - lufttrykk?

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt nye dekk/felger til min Golf V (225/45/17). Så leste jeg i bladet Bil at lavprofildekk skal ha høyt lufttrykk for å unngå slag mot felgene.

Dette er jo greit nok, men vil ikke da dekkene bli så oppblåst at de bare slites på midten? Og hvor mye luft skal jeg egentlig trøkke inn i dekkene? :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står vel på innsiden av dekselet inn til tanklokket, det gjør det ihvertfall på min bil, en A3 8P. Der står det også oppgitt for 225/45-17.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står vel på innsiden av dekselet inn til tanklokket, det gjør det ihvertfall på min bil, en A3 8P. Der står det også oppgitt for 225/45-17.

Nei, det står bare "vanlig" lufttrykk på tanklokket!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal kjøre med det "vanlige" lufttrykket på de hjulene også, og står det et lufttrykk for 17" hjul i tanklokket, så er det det riktige. Fyller du i mere, vil du slite ut dekkene på kort tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører med 34 på mine 225/45-17 piggfrie (3dr 150 hk FSI Sportline)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal kjøre med det "vanlige" lufttrykket på de hjulene også, og står det et lufttrykk for 17" hjul i tanklokket, så er det det riktige. Fyller du i mere, vil du slite ut dekkene på kort tid.

Ja, vanligvis ville jeg tenkt nettopp dette. Men i bladet BIL sto det faktisk at man skulle se an hvor mye dekket kunne tåle, og dermed legge seg høyt over det som er vanlig, nettopp fordi avstanden fra asfalt til felg er veldig kort med lavprofildekk? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På mine standard dekk i 195/65 R 15 skal jeg ha 1,9 og på tabellen i tanklokket står det at jeg skal kjøre med 2,1 når jeg kjører med 225/45 R 17.. : rolleyes

Står det samme i tabellen på tankstasjonen der jeg vanligvis sjekker dekktrykket, men Golf V er kanskje for ny for å stå der.. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 2.2barg i mine dekk. Det mener jeg er midt imellom anbefalt lufttrykk for 1 person og for 3 personer med bagasje(ref. tabell i tanklokk). Har aldri slått nedi med felgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.