Anbefalte innlegg

Er det å anbefale å chippe min bil? Har 130 Hk og 310 Nm, får 180 og 400 Nm: smil :

Vil dette gå bra?

Hadde en Audi 80 1.9 TDi en gang som jeg chippet. Ble bare tull etterpå, bytting av toppakning osv..

Bannet på at jeg aldri skulle chippe mer, men fikk litt lyst nå likevel.. :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes MANGE som har gjort dette før deg uten at de har hatt noe tull med det i etterkant.

 

Personlig anbefaler jeg deg å chippe bilen hos noen som gir deg bremsepapirer etterpå da 180 hk i mine ører høres ganske mye ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er TS Racing som påstår denne effekten. Syns også det var mye..

Hva med toppakningen, vil den tåle chipping?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kompis av meg med en a4 1.9 TDI s-line chippet hos TS for omtrent en måned siden, men er overbevist om at effekten ikke er de 180 som ble lovet. Skal derimot sies at det er absolutt merkbart at det er gjort noe da...

 

Man kan vel ikke stille noen 100% garanti for at toppakningen vil holde, men som sagt finnes det mange rundt om som ikke har hatt trøbbel. Vil iallefall ikke tro det er ensbetydende med at pakningen ryker ved chipping, men man skal jo aldri si aldri.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke bare toppakningen som er utsatt etter evnt. chipping!? Turbo/drivverk/bremser...osv. osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler sterkt på at det blir "ekte" 180hk i den bilen med kun chip men.. 160-170 max.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke bare toppakningen som er utsatt etter evnt. chipping!? Turbo/drivverk/bremser...osv. osv.

 

Er det ikke å anbefale da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville gjordt det. har selv enda ikke chippet noen av diesel bilene mine. men, det var kun grunnet penge mangel. jeg hadde ikke nølt engang.

 

det skal mye til at det er noe som ryker etter en chipping. men, det har forekommet.

 

TS er veldig gode på dette område og de veit hva de gjør.

 

diesel forbruket ditt skal faktisk gå enda mere ned etter chipping også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg bestillt time førstkommende fredag. Får 160 Hk og 390Nm

Fikk dem til å montere ett senkesett i samme slengen.

Detta blir gøy!: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg bestillt time førstkommende fredag. Får 160 Hk og 390Nm

Fikk dem til å montere ett senkesett i samme slengen.

Detta blir gøy!: vinke :

 

Åssen senkesett har du kjøpt?? Pris, og hvor du skaffa det?

 

Mvh

ØS

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan annbefale TS. Har selv chippet hos dem en A6 1,9TDI, som de andre sier så kan ikke antall hk bekreftes men det ble et alvorlig drag i den. kan ikke sammenlignes med org. så det er bare å kjøre på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen senkesett har du kjøpt?? Pris, og hvor du skaffa det?

 

Eibach 30mm. Koster ca 3Tus. Norskbildelsenter har det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan annbefale TS. Har selv chippet hos dem en A6 1,9TDI, som de andre sier så kan ikke antall hk bekreftes men det ble et alvorlig drag i den. kan ikke sammenlignes med org. så det er bare å kjøre på

 

Siden jeg bor i Stavangerområdet blir det ikke TS, men Rune Helleland AS på Klepp. Veldig dyktig fyr!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Eibach 30mm. Koster ca 3Tus. Norskbildelsenter har det.

 

Dette er kun fjører eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er kun fjører eller?

 

Jepp...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden jeg bor i Stavangerområdet blir det ikke TS, men Rune Helleland AS på Klepp. Veldig dyktig fyr!:)

 

Bare så du vet det, men du vet det gjerne allerede så har TS racing mobil enhet som reiser rundt og chipper bilen. de kom til Egersund og trimmet min. hvis du vil ha den tilbake til org. så kommer de og stiller den tilbake.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare så du vet det, men du vet det gjerne allerede så har TS racing mobil enhet som reiser rundt og chipper bilen. de kom til Egersund og trimmet min. hvis du vil ha den tilbake til org. så kommer de og stiller den tilbake.

 

 

 

Har også chippet min 115 hk TDI hos Rune Helleland AS, og er veldig godt fornøyd. Han bruker Turbo Chips og det skulle gi 143 hk og 335 nm på min.

Han stiller også bilen tilbake til orginal dersom ønskelig.

Syntes selv at det var greit å bruke en lokal til å chippe i tilfelle det skulle bli noe tull.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eibach 30mm. Koster ca 3Tus. Norskbildelsenter har det.

 

Jeg er litt nysgjerrig på dette. Kan du ta noen før- og etter-bilder, og si litt om hvordan du synes bilen er blitt å kjøre når du har fått testet litt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden jeg bor i Stavangerområdet blir det ikke TS, men Rune Helleland AS på Klepp. Veldig dyktig fyr!:)

 

Helleland leverer vel Superchips, er ikke det det samme som å helle sukker på tanken når det gjelder VAG? Hørt en del ufint om disse chippene.

 

Kvål Auto på Ganddal leverer chip fra TS Racing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helleland leverer vel Superchips, er ikke det det samme som å helle sukker på tanken når det gjelder VAG? Hørt en del ufint om disse chippene.

 

Kvål Auto på Ganddal leverer chip fra TS Racing.

 

Hva mener du med sukker på tanken? Kan den skjære seg? Hva annet er det du har hørt da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt nysgjerrig på dette. Kan du ta noen før- og etter-bilder, og si litt om hvordan du synes bilen er blitt å kjøre når du har fått testet litt?

 

Skal prøve på det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du med sukker på tanken? Kan den skjære seg? Hva annet er det du har hørt da?

 

Tror bare det er andre chip som er bedre tilpasset TDi motorene, søk litt rundt på nettet, mener det er flere plasser jeg har sett negative erfaringer med superchips og VAG TDi. Se post 7 og 8 i tråden under:

http://gatebiltreff.com/PHPBB/viewtopic.php?p=17228&highlight=&sid=464d59783652382c734b4113aafef004

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden jeg bor i Stavangerområdet blir det ikke TS, men Rune Helleland AS på Klepp. Veldig dyktig fyr!:)

 

helleland er og blir en traktormekaniker....Kvål auto på gandal forhandler TS Racing

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helleland leverer vel Superchips, er ikke det det samme som å helle sukker på tanken når det gjelder VAG? Hørt en del ufint om disse chippene.

 

Kvål Auto på Ganddal leverer chip fra TS Racing.

 

 

Rune Helleland leverer ikke lenger Superchips, men Turbo Chips som er eit Dansk/Tysk firma som chipper biler, lastebiler og traktorer.

ER som sagt tidlegere meget godt fornøyd, og en av grunnene til at jeg valgte Turbo Chips var at det virket ut som om det var en litt mer moderat chipping, der det sikkert ikke var tatt ut maks hk og nm av motoren.

 

Det er orginal chippen som blir omprogramert, så det er umulig å se.

Rune Helleland har drevet på med bil-elektronikk alltid, så dette kan han.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.