audi 90 typ 89, instrumenter

Anbefalte innlegg

kom alle audi 90 med de tre instrumentene i midtkonsoll?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei ikke alle kom med det. Er vel orginalt på 20v, men ellers er det tilleggsutstyr tror jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker. :) men lurer på en ting til. hvordan kan man skille en 90 fra en 80?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig er det mange forskjeller, men i utgangspunktet ble A80 levert med 4-sylindret motor og A90 med 5-sylindret motor. Begge har samme karosseri, B3 og B4.

 

Av utseende hadde A90 andre lykter, frontfanger med blinklys og tåkelys og andre baklykter.

 

Siste årsmodell av A90 var 1991(?) og etter dette ble alle B4 karosseritypene kalt A80. En får derfor A80 med 4,5 og 6-sylindret motorer etter 1991.

 

Dette var bare en generell oversikt, kansje andre kan fylle på med noen detaljer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

90 var vel og betrakte som en "luksus" utg av 80. Mye det samme som Audi 100/200. Da med velour intr evt sport intr. sentral lås. Og som nevt andre fangere,hovedlys,grill og baklys. Og 5'er.

Understell og karosseri er likt.

 

Det finnes faktisk også 80'er levert med de tre ekstra intstr. Men hører nok til fåtallet. De jeg har sett er import og siste typ 89 modeller med sport seter og 1,9E.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

90 var vel og betrakte som en "luksus" utg av 80. Mye det samme som Audi 100/200. Da med velour intr evt sport intr. sentral lås. Og som nevt andre fangere,hovedlys,grill og baklys. Og 5'er.

Understell og karosseri er likt.

 

Det finnes faktisk også 80'er levert med de tre ekstra intstr. Men hører nok til fåtallet. De jeg har sett er import og siste typ 89 modeller med sport seter og 1,9E.

 

Hører til fåtallet min audi 80 da;) Legger ved ett bilde her..

HPIM0820.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig er det mange forskjeller, men i utgangspunktet ble A80 levert med 4-sylindret motor og A90 med 5-sylindret motor. Begge har samme karosseri, B3 og B4.

 

Av utseende hadde A90 andre lykter, frontfanger med blinklys og tåkelys og andre baklykter.

 

Siste årsmodell av A90 var 1991(?) og etter dette ble alle B4 karosseritypene kalt A80. En får derfor A80 med 4,5 og 6-sylindret motorer etter 1991.

 

Dette var bare en generell oversikt, kansje andre kan fylle på med noen detaljer?

 

Rettelse; B2 og B3. Når B3'en (og 90'n) gikk ut av produksjon i 91, kom B4 i '92 med snutepanser blandt annet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når kom coupe 20V quattro med snutepanser ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snute panser kom på B4 modellene. Fra 92 til 95

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min audi 80 har disse 3 tileggsinstrumentene, bilen min har i tilegg fjørbenstag i motorom orginalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.