Noen med VAG-COM kabel i tromsø?

Anbefalte innlegg

Har fått merkelig fjuskeproblem på min AEB motor! : bh : Det er ikke LMM, noen av coilene eller den tenningsmodulen på luftfilterboksen.. (har testet med deler fra annen bil) Derfor lurte jeg på om det finnes noen snille folk med vag-com kabel her i tromsø som kan avse en liten halvtime og kjøre en test på bilen min? Skal bestille egen kabel selv, men trenger hjelp fort!

 

Anyone? I såfall send en PM :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting er at det er MYE vakum i tanken både med lite og mye bensin i.. Den suger og suger så d høres GODT utvendig.. Har prøvd med et annet tabklokk og det var ingen forskjell! Noen gode ideer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått merkelig fjuskeproblem på min AEB motor! : bh : Det er ikke LMM, noen av coilene eller den tenningsmodulen på luftfilterboksen.. (har testet med deler fra annen bil) Derfor lurte jeg på om det finnes noen snille folk med vag-com kabel her i tromsø som kan avse en liten halvtime og kjøre en test på bilen min? Skal bestille egen kabel selv, men trenger hjelp fort!

 

Anyone? I såfall send en PM :)

VAG-verkstedet i Tromsø?:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VAG-verkstedet i Tromsø?:P

 

Joda, nordmotor heter di her oppe.. Men di tar betalt og har ikke ledig før om mange dager :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting er at det er MYE vakum i tanken både med lite og mye bensin i.. Den suger og suger så d høres GODT utvendig.. Har prøvd med et annet tabklokk og det var ingen forskjell! Noen gode ideer?

 

Gjetter på tett tankutlufting (kullfilter- på noen biler sitter det under venstre forskjerm). Kan gå tett, samt at lekkasjeventilen som skal hindre lekkasje ved velt kan henge seg opp og sperre for innluft. Bare ett tips. Kjenner ikke detaljene på din bil...Men har hørt om de som fikk tanken sugd flat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vag-com og kabel. Har sendt deg PM.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjetter på tett tankutlufting (kullfilter- på noen biler sitter det under venstre forskjerm). Kan gå tett, samt at lekkasjeventilen som skal hindre lekkasje ved velt kan henge seg opp og sperre for innluft. Bare ett tips. Kjenner ikke detaljene på din bil...Men har hørt om de som fikk tanken sugd flat.

 

Under venstre forskjerm?

 

Lekasjeventilen? altså den i tanklokket? Den er det ihvertfall ikke da jeg har prøvd med tanklokket fra bilen til en kompis (identisk bil bare 1 år eldre)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Under venstre forskjerm?

 

Lekasjeventilen? altså den i tanklokket? Den er det ihvertfall ikke da jeg har prøvd med tanklokket fra bilen til en kompis (identisk bil bare 1 år eldre)

Dette har ikke noe med tanklokket å gjøre. Det går vanligvis en slange fra toppen av tanken til en beholder med aktivt kull. Denne står forskjellige steder, men på min er den plassert oppe foran i venstre framskjerm. I denne beholderen er det en ventil som skal slippe renset avgass fra tanken ut i friluft ved overtrykk, men samtidig hindre at noe kommer inn. Her er det som regel også en funksjon som hindrer at bensin renner ut hvis bilen velter. Disse ventilene blir slitt med åra, og kan gå tett. DA får du overtrykk i tanken. Resten får du lese deg til i passende litteratur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt sikkert denne da! :) Tusen takk :) Er dette filteret dyrt? hvor stort er det ca?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt sikkert denne da! :) Tusen takk :) Er dette filteret dyrt? hvor stort er det ca?
Hei du. Jeg kan nok ikke svare på alt;

Men husk på at det sannsynligvis går an å skifte disse ventilene uten å skifte kullfilteret. Det kan jo også være avklemming av slangen fra tanken og til dette filteret. Hvis du har det i det hele tatt. Du bør nok snakke med noen som kan slå opp hvordan din bil er utstyrt. Sjekk evt http://www.vagcat.com/. Her er det mange fine bilder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.