92 jetta 1,8 gl, drar dårlig og mer til

Anbefalte innlegg

fikk et problem med bilen rett før helga nå.

 

på manifolden sitter det et rør som man kan måle avgass i tror jeg. på enden sitter det en gummi propp.

denne proppen sprakk og hadde begynt å forkulle innvendig. så jeg fikk tak i en som en kompis hadde.. så skjer det igjen i dag.

 

bilen begynner å dra dårlig.. akkuratt som om den får for mye bensin.. også sprekker denna proppen på nytt igjen.. noen som har noen bra forslag til hva dette kan være?

 

Mvh Lars Moe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defekt/tett katalysator eller løs innmat i ei av pottene slik at eksosen ikke kommer ut som den skal????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror også på det over.

Det som da skjer er at den drar luft inn i eksosen igjenom dette hullet.

Som igjen blir målt av lambda- motoren får da mer bensin - og så er problemene i gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen går dårligere rett før detta skjer.. på fredagen så var den normal igjen når je gstarta den opp igjen.. men så gikk den dårlig ijgne i dag.. og rett etterpå da sprakk den... kan man bare tette dette hullet med ei skrue ellernoe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig innmaten i katalysatoren er løs så den kan snu på seg.

Prøv å bytt ut katalysatoren med et rør å se om det skjer det samme da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

håper det ikke er den da. er eu godkjenning på fredag :P

 

jeg setter i proppen og godkjenner den jeg :P

 

det som er rart er at jeg har kjørt ca 20 mil mellom at dette skjedde. vil ikke det skje med en gang da?

 

gikk normalt i værtfall 19,8 av de mila

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.