#1 Skrevet Mars 28, 2006 Ser at endel har satt Audi B4 framskjermer på Audi B3 en, noe som resulterer i at hjulet ikke står i "senter" i forhold til B4. Hva må byttes for å få "senterert" det slik at det blir likt som på B4 en ? Jeg har hele fjørbein. Holder det med å bytte bærearm/bærekule, eller blir det mer komplisert ? Håper noen skjønner spørsmålet.... Egil A. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 28, 2006 Vil det ikke funke å sette på en spacer ? Da vil det jo bli breiere sporvidde forran enn bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 28, 2006 Vil det ikke funke å sette på en spacer ? Da vil det jo bli breiere sporvidde forran enn bak. Det er ikke ut/inn som er problemet, hjulet står ikke midt i hjulbuen om man ser bilen fra siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 28, 2006 Vil det ikke funke å sette på en spacer ? Da vil det jo bli breiere sporvidde forran enn bak. Litt vanskerlig å forklare men.. Tenkte ikke på bredden, men å få senterert det, blir vel litt anderledes når jeg setter på B4 framskjermer, slik at hjulet ikke står senterert i forhold til framskjermen. Søkte litt og fant dette, og det er det her jeg mente: "Trenger bare bærearmer med kule. Det har jeg byttet, og da kom hjulene riktig i B4-skjermene. Samme om du bruker S2/Rs2 eller A80_B4 armer. Jeg bruker B3 travers, og den er like god som en B4." Men noen som vet om det er alt jeg trenger, eller går det ikke pga. at jeg har hele fjørbein 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 28, 2006 Har surfet litt i familiealbumet og siden du har hele fjørbein tror jeg du har 17mm bærekule på bilen. Dermed vil ikke bærearm fra en B4 passe fordi de har 19mm bærekule. Det går heller ikke ann å bytte over bærekule fordi typ 89 har bærekule med 2 skruer mens B4 har 3 skruer. Den eneste løsningen slik jeg ser det er å skaffe seg delte fjørbein. Både typ 89 og B4 delte fjørbein har nemlig hull til 19mm bærekule. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 28, 2006 Både typ 89 og B4 delte fjørbein har nemlig hull til 19mm bærekule. Type 89 skiftet til delt fjørbein i 1988. Skillet er ved chassisnummer *J*373598 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 28, 2006 Har surfet litt i familiealbumet og siden du har hele fjørbein tror jeg du har 17mm bærekule på bilen. Dermed vil ikke bærearm fra en B4 passe fordi de har 19mm bærekule. Det går heller ikke ann å bytte over bærekule fordi typ 89 har bærekule med 2 skruer mens B4 har 3 skruer. Den eneste løsningen slik jeg ser det er å skaffe seg delte fjørbein. Både typ 89 og B4 delte fjørbein har nemlig hull til 19mm bærekule. Takker for hjelp. Da får det gå som det er. Jeg har en 88 mod. Audi 90 2.3 E og den har ikke delte fjørbein. Kjøpte for en stund siden justerbart KW gewinde, har lite lyst til å lete opp et til... Det var litt dumt men. Egil A. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 28, 2006 Da kan du jo selge det gewinden til meg da. Eller så går det an å lete litt på høggere rundt omkring. Finnes vel noen vraka typ 89/B4 der ute sikkert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 29, 2006 He he, nei da blir det nok til at hjulet blir stående litt feil... Strevd lenge for å få tak i et slikt sett... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 29, 2006 Hvis du ikke har delte fjærbein, kreves følgende operasjon for å flytte hjulene de nødvendige 4cm bakover; * Delte fjærbein * Tilhørende bremsecaliper og skiver * Tilhørende pphengskule * Tilhørende stikkaksling m ytre drivledd (event indre også) (sjekk at dette passer på girkassa di) * Tilhørende bærearm Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...