Større bremser på Audi 90

Anbefalte innlegg

Finnes det noen enkel oppgradering man kan ta på 88mod Audi 90 for å få større skiver på? På Golf mk2 kan man jo bruke spindel og kalipper fra Corrado/Passat for å få på 280mm skiver. Finnes det noe tilsvarende til Audi 90?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du 2 delte fjærbein ?

I så fall tipper jeg du kan bruke Girling G60 calippere og Audi Cab 2.8 skiver ( 4x108, 276x25 ).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest i en reprasjonsbok (Haynes) at det finnes to bremsesystemer på disse bilene.

En med enkelt stempel i kalipperen og 256x22 mm skiver. Det er nok det jeg har nå...

Den andre versjonen har 276x25 mm skiver og har dobbelt stempel i kalipperen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kenneth Jensen

Har lest i en reprasjonsbok (Haynes) at det finnes to bremsesystemer på disse bilene.

En med enkelt stempel i kalipperen og 256x22 mm skiver. Det er nok det jeg har nå...

Den andre versjonen har 276x25 mm skiver og har dobbelt stempel i kalipperen.

Siden du har 2.2E 10V har du 256mm. Da trenger du spindel,calipper og skiver fra en cab 2.8 eller audi 90 20V

står mer i denne tråden

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?s=&threadid=4674&perpage=15&highlight=bremser&pagenumber=2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Paul Guillen

Har du 2 delte fjærbein ?

I så fall tipper jeg du kan bruke Girling G60 calippere og Audi Cab 2.8 skiver ( 4x108, 256x25 ).

2,8 Caben ( og 20V Quattro 170hk) har 276 mm, ikke 256 ;) En liten tyrkleif Pævl ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas Wathne

2,8 Caben ( og 20V Quattro 170hk) har 276 mm, ikke 256 ;) En liten tyrkleif Pævl ?

Ja Christian.... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha lest den andre tråden ble jeg bare mer forvirret : klø : Tror ikke at mekking er min sterkeste side :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konklusjonen ser ut til å være; Du trenger spindel,calipper og skiver fra en cab 2.8 eller audi 90 20V.

Jeg tar forbehold mot feil :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da satser man på at det går bra. Får heller slite med det den dagen jeg har alt liggende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.