Motoren kutter på min s2 coupe

Anbefalte innlegg

Har en 91 s2 coupe som er trimma til 380 hk. Den funka helt fint da jeg kjøpte den, men ikke nå lenger. Motoren kutter for ca hver 40 meter jeg kjører. Uansett hvor mye eller lite gass jeg gir. Den går fint på tomgang.

 

Jeg har fått bytta rotor og fordelerlokk uten resultat. Har også fått målt pluggledningene. Dem er ok. Hva kan være feil??

 

Over 20 mil til nærmeste audi verksted.... : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

test div plugger i motor rommet ved å ta ut og sette inn igjen. ta ut og sett inn sikringene som sitter på langs av bilen i sikringsboksen for å nulle eventuelle koder som ligger inne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

test div plugger i motor rommet ved å ta ut og sette inn igjen. ta ut og sett inn sikringene som sitter på langs av bilen i sikringsboksen for å nulle eventuelle koder som ligger inne.

Pluggene ble gjort rene for bare 2 uker siden. Hadde samme problemet da. Det hjalp ikke. Nå dro jeg ut alle sikringer og satt dem i igjen. Motoren kuttet mye mindre etter det, men det kan vel bare være tilfeldigheter.

 

MEN, jeg løftet opp luftfilteret 2-3 cm flere ganger mens motoren gikk. Nesten hver gang jeg gjorde det ville motoren dø ut. Kanskje derfor..? Jeg er ingen mekaniker... Kan det være luftmengdemåleren som kan være problemet?

 

Blir gal snart: hjelp :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å koble av Lufmengdemåleren å se om det er noe forskjell!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er stor mulighet for det kan være Lmm`n din som er gåen som nemt tidligere. Om den er gåen så går bilen på tomgang, men ikje ved pådrag. Rykker å napper å muligens noe smelling kan være kjennetegn!!

 

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk slangen fra luftmassemåleren til turboen, er denne sprekt vil du kunne få symptomene du nevner her..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slangen før turboen var ikke helt tett og det er vel ganske viktig. Hva i f... er den metall dingsebomsen som står ned i gummislangen før turboen? Husker ikke hva den het. Det er mellom den tingen og slangen det ikke er tett lenger. Er som sagt ingen mekaniker : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en plugg i denne slangen eg også, lurer litt på ka som egentlig skal stå der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er muligens N75 ventil. På 3b er denne montert slik at lufta som den blør ut skal gå inn i lufttilførsel før turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke være noe så dumt som tett bensinfilter da? Slik at det slipper gjennom for lite....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.