Diffbrems/clutch til g60 kasse

Anbefalte innlegg

Hvor kan dette skaffes?

 

Eneste som levere dette er Quaife og Pelequin, men jeg har problemer med å finne forhandlere...

 

 

btw, er det noe forskjell på de 2 i holdbarhet/ytelse/pris

 

Hvem kan anbefales på clutch? Må tåle mere enn 300 nm hvertfall..

 

håper på noen svar her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler http://thescirocco.com/ for Peloquin diff. : ja :

 

http://www.specclutch.com/ har clutch kit.

 

Et annet alternativ er benytte orginal Sachs VR6 trykkplate og lammeplate på G60 svinghjulet. Dette er en oppgradering som tåler 300Nm.

 

Hentet fra VWVORTEX forumet

These clutch kits are very stout and can take quite a beating, yet still retain a very factory OE feel. After all, they are the VR6 OE clutches! Even though these are the SACHS OE clutch kits (often referred to as "Stage I clutch kits), a lot of VR6 all-motor drag racers run this clutch with great results. Rated at nearly 290 ft/lbs of torque, this clutch kit is one of best VR6 clutches available for stock or mildly modified VW's.

 

Samme kit omtalt her

The Stage I kits are rated between 290-300 ft/lbs. of TQ and include the SACHS VR6 clutch kit (disc, PP, T/O bearing), G60 flywheel, and all pressure plate and flywheel bolts.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for bra svar..

 

sjekker ut sidene og sender noen mail

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan trygt anbefale SPecclutch som leverandør,bestillte der selv om cluthen kom på under 14 dager...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.specclutch.com/ så har de ikke til golf g60..

 

 

men om jeg tar 90 modell Corrado så får jeg opp 1.8 supercharged..

 

Regner med det er den clutchen jeg skal bestille da.. golf g60 go Corrado g60 har vel like clutcher.. kjekt å fått et svar så jeg kan bestille idag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.specclutch.com/ så har de ikke til golf g60..

 

 

men om jeg tar 90 modell Corrado så får jeg opp 1.8 supercharged..

 

Regner med det er den clutchen jeg skal bestille da.. golf g60 go Corrado g60 har vel like clutcher.. kjekt å fått et svar så jeg kan bestille idag

 

golf g60 og corr g60 har girkasse type 02A og derfor passer det overens

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.specclutch.com/ så har de ikke til golf g60..

 

 

men om jeg tar 90 modell Corrado så får jeg opp 1.8 supercharged..

 

Regner med det er den clutchen jeg skal bestille da.. golf g60 go Corrado g60 har vel like clutcher.. kjekt å fått et svar så jeg kan bestille idag

 

Sjekk med Velox Motor på tlf 52715231, de er norsk importør av SPEC og vet hva som finnes til de forskjellige motorer.

 

http://www.veloxmotor.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk med Velox Motor på tlf 52715231, de er norsk importør av SPEC og vet hva som finnes til de forskjellige motorer.

 

http://www.veloxmotor.com

 

har vert i kontakt med de.. problemet er vel at de er over 1000 kr dyrer enn å bestille det fra internet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk med Velox Motor på tlf 52715231, de er norsk importør av SPEC og vet hva som finnes til de forskjellige motorer.

 

http://www.veloxmotor.com

Billigere og raskere å bestillte direkte fra "produsent" sier seg jo selv.... velox skal jo tjene penger de også.

Andreas:Grunnen til at G60 ikke kommer opp er at de heter bare corrado slc i usa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vert i kontakt med de.. problemet er vel at de er over 1000 kr dyrer enn å bestille det fra internet..

 

OK. Min importerfaring via nettet er at det blir EN GOD DEL dyrere enn man hadde regnet med etter at porto er betalt og staten har krafset til seg det de skal ha..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå sjekket hva det koster å få en clutch levert til Bergen.

 

SPEC i USA sender normalt ikke via post, dette grunnet at man da ikke har garanti og pakkesporing, noe som er kjekt å ha om pakken forsvinner i postgangen. De bruker UPS (United Parcel Service), og prisene finner man på http://www.ups.com

 

SPEC steg 3 koster 399$ og frakt til Bergen koster 210$. Tilsammen blir dette 609$. Omregnet til norske kroner inkl. mva. (Visa sin kurs er nå 6,64) blir dette kr. 5063,- I tillegg kommer fortollingsgebyr på rundt 170,- Dette betyr at du totalt må ut med over 5200,-

 

Når du importerer selv har du ikke samme garantien som når du handler innenlands. Skulle du i tillegg være så uheldig å bestille en vare som ikke passer, blir returfrakten dyr. I tillegg kommer frakt på ny vare, og alt dette må du betale av egen lomme!

 

Når Velox Motor tar 4990 for samme clutch, vil prisen inkl. frakt bli omtrent den samme. Ergo tjener du ingenting på å importere selv, du har kun større økonomisk risiko ved feilbestilling, samt mye dårligere garanti :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå sjekket hva det koster å få en clutch levert til Bergen.

 

SPEC i USA sender normalt ikke via post, dette grunnet at man da ikke har garanti og pakkesporing, noe som er kjekt å ha om pakken forsvinner i postgangen. De bruker UPS (United Parcel Service), og prisene finner man på http://www.ups.com

 

SPEC steg 3 koster 399$ og frakt til Bergen koster 210$. Tilsammen blir dette 609$. Omregnet til norske kroner inkl. mva. (Visa sin kurs er nå 6,64) blir dette kr. 5063,- I tillegg kommer fortollingsgebyr på rundt 170,- Dette betyr at du totalt må ut med over 5200,-

 

Når du importerer selv har du ikke samme garantien som når du handler innenlands. Skulle du i tillegg være så uheldig å bestille en vare som ikke passer, blir returfrakten dyr. I tillegg kommer frakt på ny vare, og alt dette må du betale av egen lomme!

 

Når Velox Motor tar 4990 for samme clutch, vil prisen inkl. frakt bli omtrent den samme. Ergo tjener du ingenting på å importere selv, du har kun større økonomisk risiko ved feilbestilling, samt mye dårligere garanti :)

 

Det velox motor skal ha er at han er veldigkjapp på å svare på mail og meget utfyllendes svar.. En som virkelig er interresert i å selge.. Han svarte dagen etter på.. i motsetning til de 3 andre firmaene som fikk samme forespørsel hvor det tok noen dager.

 

han hadde de allerfleste på lager også. stort pluss for det..

 

men er ikke helt enig i regnestykket ditt.. alle store firmaer har avtaler/rabatt på å sende med transport firmaer... hvordan tror du transport selskaper kaprer kunder..

 

Kanskje Rudi kan si noe om hvor mye frakt han ble belastet for?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå sjekket hva det koster å få en clutch levert til Bergen.

 

SPEC i USA sender normalt ikke via post, dette grunnet at man da ikke har garanti og pakkesporing, noe som er kjekt å ha om pakken forsvinner i postgangen. De bruker UPS (United Parcel Service), og prisene finner man på http://www.ups.com

 

SPEC steg 3 koster 399$ og frakt til Bergen koster 210$. Tilsammen blir dette 609$. Omregnet til norske kroner inkl. mva. (Visa sin kurs er nå 6,64) blir dette kr. 5063,- I tillegg kommer fortollingsgebyr på rundt 170,- Dette betyr at du totalt må ut med over 5200,-

 

Når du importerer selv har du ikke samme garantien som når du handler innenlands. Skulle du i tillegg være så uheldig å bestille en vare som ikke passer, blir returfrakten dyr. I tillegg kommer frakt på ny vare, og alt dette må du betale av egen lomme!

 

Når Velox Motor tar 4990 for samme clutch, vil prisen inkl. frakt bli omtrent den samme. Ergo tjener du ingenting på å importere selv, du har kun større økonomisk risiko ved feilbestilling, samt mye dårligere garanti :)

Nå vet ikke jeg om hvor du tar regnestykket ditt ifra men jeg bestillte som sagt en steg 3 clutch derifra i januar.

Den lå på 340$ + frakt.Frakten var på 90$ så da blir det totalt ca 2850.

Med moms og fortollingsgebyr så kommer det på ca 3500 og da en clutch med utsalgspris på 59$ mer så utgjør det ca 5-600 ekstra så da sparer man nesten 1000 kroner på å kjøpe direkte.

Leveringstiden var det ikke noe å utsette på da den kom på under 14 dager fra jeg bestillte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk med Velox Motor på tlf 52715231, de er norsk importør av SPEC og vet hva som finnes til de forskjellige motorer.

 

http://www.veloxmotor.com

 

Det er broren din elns som driver det firmaet, er det ikke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg om hvor du tar regnestykket ditt ifra men jeg bestillte som sagt en steg 3 clutch derifra i januar.

Den lå på 340$ + frakt.Frakten var på 90$ så da blir det totalt ca 2850.

Med moms og fortollingsgebyr så kommer det på ca 3500 og da en clutch med utsalgspris på 59$ mer så utgjør det ca 5-600 ekstra så da sparer man nesten 1000 kroner på å kjøpe direkte.

Leveringstiden var det ikke noe å utsette på da den kom på under 14 dager fra jeg bestillte

Går da ut ifra at du bestilte til Golf og ikke til G60? På Spec sine sider koster nå clutch til G60 399$.

 

Ja, man kan selvsagt sende med posten som er en god del billigere, 90$ om du har rett. Man kan da tjene en god del om pakken kommer frem, men har ingen garanti om den ikke skulle gjøre det ;) Man får da heller ikke forsendelsesnummer, og skulle man få et, vil det ikke fungere før pakken er innenfor Norges grenser. Jeg fikk oppgitt 210$ i frakt på UPS sine sider, da levert til Bergen. Og ja, det er dyrt...

Det er broren din elns som driver det firmaet, er det ikke?
Blant annet, ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går da ut ifra at du bestilte til Golf og ikke til G60? På Spec sine sider koster nå clutch til G60 399$.

 

Ja, man kan selvsagt sende med posten som er en god del billigere, 90$ om du har rett. Man kan da tjene en god del om pakken kommer frem, men har ingen garanti om den ikke skulle gjøre det ;) Man får da heller ikke forsendelsesnummer, og skulle man få et, vil det ikke fungere før pakken er innenfor Norges grenser. Jeg fikk oppgitt 210$ i frakt på UPS sine sider, da levert til Bergen. Og ja, det er dyrt...

Blant annet, ja :)

Hva jeg bestillte er jo uvesentlig egentlig....har jo tilogmed skrevet hva det kommer på om man legger til de 59$ mer G60 clutchen koster.

Poenget var at det er penger å spare på å handle direkte fra SPEC

Pakker kan forsvinne ja men det kan de i norge også.

Skulle pakken forsvinne så kan man kontakte Visa (eller det kortselskapet man bruker) og få refundert beløpet.

Skjønner at du vil "reklamere" for broren din sitt firma men når du påstår at man ikke tjener på å importere selv og det motsatte her blir bevist synes jeg det blir for dumt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva jeg bestillte er jo uvesentlig egentlig....har jo tilogmed skrevet hva det kommer på om man legger til de 59$ mer G60 clutchen koster.

 

Først Andreas, beklager at tråden din har blitt ett offer for "krangel"

 

Rudi: Du betalte 340$ for clutch + 90$ i frakt. Dette skulle bli 430$. Omregnet til kroner (dagens kurs er svært gunstig for import) skulle det bli kr 2855. Oppå dette kommer moms på 25%, det blir da 3570. Fortollingsgebyret er minst 170, samlet sum skulle da bli minst kr 3739,- Samme clutch selger Velox for 3990, altså har du rett i at du sparte noen kroner, 251 for å være eksakt.

 

Skjønner at du vil "reklamere" for broren din sitt firma men når du påstår at man ikke tjener på å importere selv og det motsatte her blir bevist synes jeg det blir for dumt.

Jeg aldri uttalt at man ikke kan spare på å importere selv, det jeg sa er at sluttsummen har en tendens til å bli noe høyere enn først forespeilet. Om man skal være 100% sikker på å ikke tape penger, er mitt regnestykke 100% reellt. Selvsagt kan man gjøre som du gjorde, det er mer å spare, samt alt å tape om man er riktig uheldig.

 

Pakker kan forsvinne ja men det kan de i norge også.

Skulle pakken forsvinne så kan man kontakte Visa (eller det kortselskapet man bruker) og få refundert beløpet.

Ja, pakker kan forsvinne i posten her i landet også, men sender man som Norgespakke, har man garanti om dette skulle skje. Det samme har man om man bruker UPS, men ikke når man bruker posten fra USA.

 

Du skriver at VISA refunderer beløpet på pakker som er forsvunnet i posten. Jeg stiller meg sterkt tvilende til at VISA vil dekke dine tap, da siden tapet ikke kan lastes VISA. De skal bare utføre en transaksjon, og har de overført pengene til mottakers konto som igjen har sendt varen til deg, har de oppfyllt sin jobb. Om du velger å sende pakken uten forsikring vil nok ikke VISA ha noe med å gjøre... Vil jeg tro. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Rudi: Du betalte 340$ for clutch + 90$ i frakt. Dette skulle bli 430$. Omregnet til kroner (dagens kurs er svært gunstig for import) skulle det bli kr 2855. Oppå dette kommer moms på 25%, det blir da 3570. Fortollingsgebyret er minst 170, samlet sum skulle da bli minst kr 3739,- Samme clutch selger Velox for 3990, altså har du rett i at du sparte noen kroner, 251 for å være eksakt.

 

 

Jeg aldri uttalt at man ikke kan spare på å importere selv, det jeg sa er at sluttsummen har en tendens til å bli noe høyere enn først forespeilet. Om man skal være 100% sikker på å ikke tape penger, er mitt regnestykke 100% reellt. Selvsagt kan man gjøre som du gjorde, det er mer å spare, samt alt å tape om man er riktig uheldig.

 

 

Ja, pakker kan forsvinne i posten her i landet også, men sender man som Norgespakke, har man garanti om dette skulle skje. Det samme har man om man bruker UPS, men ikke når man bruker posten fra USA.

 

Du skriver at VISA refunderer beløpet på pakker som er forsvunnet i posten. Jeg stiller meg sterkt tvilende til at VISA vil dekke dine tap, da siden tapet ikke kan lastes VISA. De skal bare utføre en transaksjon, og har de overført pengene til mottakers konto som igjen har sendt varen til deg, har de oppfyllt sin jobb. Om du velger å sende pakken uten forsikring vil nok ikke VISA ha noe med å gjøre... Vil jeg tro. :)

 

pkt 1:Jeg tok eksempel i min handel for å bevise at det var fullt mulig for trådstarter å spare 1000 kroner på den clutchen han ønsket...

At jeg kun sparte 251 kroner i ditt regnestykke (noe som sikkert blir mer da jeg ikke regner med at velox spanderer frakt )viser vel bare at velox har høyere fortjeneste på G60 clutchen.

 

pkt 2:På mitt Visa kort har jeg kjøpsforsikring inkludert og den dekker alle kjøp i inn og utland.Ang Posten i USA som du påstår ikke har forsikring så les herhttp://www.usps.com/global/intlspecialservices.htm#H3

så får du forsikring på pakken din for ca 6$ og dette sjekket jeg opp med spec og det er selvfølgelig inkludert i shipping prisen.Ingen seriøs forhandler overlater ansvaret for en pakke til flere hundre dollar til selgeren som sitter på andre siden av atlanteren.

 

Er ikke ute etter å "krangle" men blir litt provosert av dine "antagelser",mine regnestykker er basert på hva jeg betalte og ikke hva jeg tror det vil komme til å koste. Penger spart er penger tjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke ute etter å "krangle" men blir litt provosert av dine "antagelser",mine regnestykker er basert på hva jeg betalte og ikke hva jeg tror det vil komme til å koste. Penger spart er penger tjent.

Er ikke antagelser, de prisene jeg fikk er hentet på nettet, og såfremt sidene ikke er en bløff så skal de stemme. Forøvrig var jeg ikke klar over at man fikk totalforsikring på postsendinger, fikk opplyst noe annet da jeg sist var i kontakt med firma "over there". Valgte da selv også posten da alternartivet var for dyrt, og fikk da beskjed om at det ble på egen risiko...

 

Er ikke ute etter å "krangle".

Jo det er du ;) Det står t.o.m. "kranglefant" i nicket ditt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.