Anbefalte innlegg

Etter at bilen min fikk ny girkasse må jeg holde litt sving på rattet for å kjøre rett frem. Er det sånn så på bobbla mi at det bare er å løsne rattet å flytte dette et par splines på rattbossen? Bilen er en 93 S2 coupè??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er en mulighet, men du bør nok koste på den en hjulstillingskontroll...men hva har det med girkassa å gjøre?:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når verkstedet hadde ute kassen hadde de løsnet tannstanga....Jeg vet ikke. Bilen gikk beint før jeg satte den på verksted... så noe må ha skjedd.

 

Skal høre med verkstedet, men vil ikke syte for mye heller, siden det var et par andre ting jeg og bemerket etter reparasjonen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden jeg holder på å bytte kasse om dagen kan jeg fortelle deg at de antagelig har hatt nede hele traversen og at det da er grunnen til at en forstillingskontroll må til...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når de har hatt ut tannstanga så burde dem da ha tatt forstillingskontroll, eller iallefall utbedre feilen på egen regning da.. Ikke noe jeg hadde betalt for i ettertid iallefall.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom verkstedet idag, de mente på at girkassebyttet ikke skulle gå ut over forhjulsstillingen. verken travers eller annet styremekk var skrudd av i operasjonen untatt tannstanga. Men de skulle sjekke opp nermere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har nok nesten garantert løsnet styrestaget på høyre side (sett innenfra). Måtte iallfall det på 90'en, så da skulle det forundre meg om du ikke må det på coupeen også. Kan jo hende at de har klart å sette det på igjen feil. En smule trangt og utilgjengelig nedi der kan man si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har de ikke løsnet tannstanga da?

 

Hvis ikke det er en styreinnretning så veit ikke jeg. Er jo langtifra sikkert at denne er på rett plass igjen iforhold til hvor den satt før. Tenker da på slarken i bolthullene.

 

Om du kan sverge på at den ble sånn etter reparasjonen så klag i vei....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.