Chipping av Touran 2,0 diesel?? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skal inn til TS på Fredagen og chippe nye Touran`n til fatter`n. Så det jeg lurer på er om det er noen som har gjort dette og hva dem mener om resultatet og generelle erfaringer rundt dette?

Biler har IKKE DSG kasse, men holder orginal kassen det nye momentet? på 420nm???

 

TThomaz

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke dra like over broen? BO er jo faktisk rimelig på den MTM 2.0tdi chippen:)

 

jeg venter til BSR mekker sånn PPC sak eller hva det het så jeg kan styre trimminga selv, kjekt hvis man skulle bæsje på leggen og ved servicer.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo hadde vært det letteste det, men problemet er desverre at jeg er en utflyttet Oslogutt og resten av famillien er fortsatt igjen i Oslo serru. hihi så derfor må vi til TS. Men når det derimot er min bil som skal noe mer blir det klabbert rett ut til Børge BO Racing.

 

Men ingen flere som veit om eller hørt om noen som har chippet disse bilene da??

 

TThomaz

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Touran vet jeg ikke, men en på delelageret her har en Golf 2,0TDI 4motion som han har vært til "onkel Vidar" og fått inn litt rifla chips i, og det fungerer meget bra. Nå er jo ikke bilen så veldig gammel, men det virker som det går greit med både haldex og girkasse foreløpig i hvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut Roger! Er veeeeldig spent på resultatet for å si det på den måten.

 

TThomaz

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke dra like over broen? BO er jo faktisk rimelig på den MTM 2.0tdi chippen:)

 

jeg venter til BSR mekker sånn PPC sak eller hva det het så jeg kan styre trimminga selv, kjekt hvis man skulle bæsje på leggen og ved servicer.:)

NB! Vær klar over at en PPC oppdatering (flash tuning) oppdages av verkstedet. Det står det ingenting om hos BSR sin skryteside:fy:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De kan vel ikke se at den faktisk har vært chippet, men de kan se at det er foretatt en slags "oppdatering" ... slik jeg har forstått det i allefall...:confused:

 

Og om verkstedet f.eks ikke gir garanti pga dette så er det rett i retten.. de må jo faktisk bevise at det programmet som har vært lastet opp ved en eller annen anledning øker motorens ytelse og at det igjen først til bla bla bla bla:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En selger på jobben chippet sin. Oppgitt 195 hk og 450 nm. Still going strong, men er ikke blitt kjørt så lenge/mye etter chipping.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva hvor slags chip har han da? og hva motor er det han har chippa??

 

De fleste ligger ifra 170-185hk og ca 400nm.

 

mvh Frank Roger Los

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jeg desverre ikke sikker på. Derfor skreiv jeg "oppgitt" verdi. Det er det eieren sa selv da jeg prata med han sist. Kan prøve å finne ut hvor han gjorde det. Motorkoden er jeg usikker på, men det er snakk om en 2005 mod Touran vare 2.0 TDI

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.