bytte stang i fortillingen

Anbefalte innlegg

hei, noen som har noen erfaringer med bytting av det øvre fremre staget på venstre side foran på en passat 3b 99 mod.???? jeg må bytte denne etter en eu-kontroll..... også abs-sensoren bak på høyre side..... tips og bilder tas imot med stort takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg så høres det ut som om det er lenkearmen du skal skifte. Hvordan skal jeg beskrive denne da. . . ser vel kanskje ut som ett hundebein (en stang med en bolt i hver ende)?

Hvis det er denne så er det vel bare å skru løs mutterene på denne, ta vekk den gamle og sette inn den nye igjen. Skal slippe å løsne på noe mer tror jeg. Er ikke sikker på hvordan det er på Passat'en, men det er i allefall slik på Audi'en min. . .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hørt litt rundt på det og folk har sagt at jeg må ha ned hele støttdemper tårnet og ta den ut da.... men, jeg tenkt jeg skulle høre om det var noen som hadde gjordt det før.... eskild: har du byttet på din????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar jeg ikke helt feil er lenkarmen en 50/50-garanti hos møller? Mener fattern fikk bytta på sin a6, men mulig jeg blander med øvre stabstag...

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du en grei bruksanvisning

Link

Eneste som kar være køddent er å få ut den 100mm stanga som går i mellom fjærbeinet(den som holder bæreamene på plass)

Eller er det en grei jobb å bytte de.

Er alle skruer løse og fine har du vel byttet de på en time tenker jeg

Christian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har byttet lenkearmen på min Audi ja. Og det var ikke noe problem. Men hvordan det er på Passat'en, og om vi i det hele tatt mener den samme delen tør jeg ikke si.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bilen under fem år skal du få byttet gratis, er utvidet garanti på dette. Sa dette til en med en 99 A6 for en mnd siden, han fikk det fint gjennom..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øystein Wilthil

Er bilen under fem år skal du få byttet gratis, er utvidet garanti på dette. Sa dette til en med en 99 A6 for en mnd siden, han fikk det fint gjennom..

Ja, stemmer vel dette. Fadern var inne med sin nå (riktignok en Nissan, men men) og han fikk byttet lenkearmen uten noe som helst. Tidligere har han også fått byttet ene bærekulen.

Synes det er litt rart dette jeg, for det er jo vanlige slitedeler. Det er jo nok f.eks. at du kommer litt "hardt og uheldig" på et hull, så kan du jo slå i stykker en foring. Men det er jo bare kjekt med alt man kan få på garanti!

Jeg skiftet lenkearm på min i påsken i fjor, og i år var den ene gåen igjen (skiftet nettopp).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.