Anbefalte innlegg

Bestilte meg "time" for varmpolering av bilen i dag, + noe lakk behandling. Men, det jeg lurte på.. Noen her som har varmpolert bilen før, og da er jeg interesert i og vite en ting.. pris? jeg syntes han skulle ha litt for mye for og varmpolere bilen min. Var et lakerings verksted med godt rykte, kan sikkert ha noe med det og gjøre, meen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil trenger også sårt en polering - hva er "litt mye"

Og hvor er det ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hva er varmpolering???: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på det sjæl? Åssen utføres dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan funker en varmpolering egentlig? : klø :

Edit: hehe 2stk. før meg ute med spørsmålet gitt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes rart ut.

Poleringsmiddel skal jo for all del IKKE pålegges varme flater eller kjøres med for stor hastighet på maskinen da dette kan skape for stor varme..hmmmmm

Er nok en form for lakkforsegling dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes rart ut.

Poleringsmiddel skal jo for all del IKKE pålegges varme flater eller kjøres med for stor hastighet på maskinen da dette kan skape for stor varme..hmmmmm

Er nok en form for lakkforsegling dette.

Tenkte det samme. Varme og polering hører jo liksom ikke sammen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg jobber på Bilpleiesenter men har ikk hørt om varmpolering før..om det blir samme som å stå i solsteiken å polere har du gått på en smell kan du si;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel snakk om en form for polering der poleringa er så heftig at den smelter klarlakken så eventuelle riper i denne forsvinner. På meget tynn is her jeg. Ikke bipleier av yrke, men har selv hatt en av mine biler til såkalt "varmpolering". Veit ikke noe mer, men bra blei det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om de kaller det varmpolering, men jeg har snakket en del med de på K2000 her i Bergen og de bruker varme når de legger på K2000 og Tefcar. Dette er for å åpne porene skikkelig i lakken så behandlingen gjør jobben sin og setter seg skikkelig.

De bruker ikke ekstern varme, men med riktig turtall og press på utstyret samt en god dose dyktighet får de det slik de skal ha det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hørt om varmvoksing men vet ikke hva det innebærer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du som jobber på bilpleiesenter og ikke har hørt om varmpolering, synes jeg det er veldig merkelig. Varmpolering er enkelt : Du polerer inn voksen med poleringsmaskin, som ser akkuart likens ut som en vinkelsliper. på de fleste kan du justere turtallet fra 600 til 3500 om per min. Du skal polere så hardt / mykt er kanskje et bedre ord og bruke, slik at du oppnår en temp på ca 45 til 55 grader på polerings overflaten. Der du støter på steinsprut skader, små riper, veldig matte flater osv, polerer du så varmt, at lakken blir på en måte litt bløt.

tilbake til pris, der jeg tok biln min, ( som ble knall bra ) tok de 3100,- som var dyrt! tror det ligger rundt 1500,- 2500,- fleste plasser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du som jobber på bilpleiesenter og ikke har hørt om varmpolering, synes jeg det er veldig merkelig. Varmpolering er enkelt : Du polerer inn voksen med poleringsmaskin, som ser akkuart likens ut som en vinkelsliper. på de fleste kan du justere turtallet fra 600 til 3500 om per min. Du skal polere så hardt / mykt er kanskje et bedre ord og bruke, slik at du oppnår en temp på ca 45 til 55 grader på polerings overflaten. Der du støter på steinsprut skader, små riper, veldig matte flater osv, polerer du så varmt, at lakken blir på en måte litt bløt.

tilbake til pris, der jeg tok biln min, ( som ble knall bra ) tok de 3100,- som var dyrt! tror det ligger rundt 1500,- 2500,- fleste plasser.

Dette er det bilpleiesenter kaller for vanlig polering..

Det er sånn polering er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja hvist du kaller det MASKIN POLERING så er jeg med..ikke varmpolering!!

:fy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

altså, navnet kommer vell ann litt på hvor du bor i landet.. søk på internett, der finner dere pris tilbud på VARMpolering. blir vell kalt begge deler, ingen grunn til og hisse seg opp for det? og varmpolering er jo ikke et dumt navn det heller, for det utføres jo med varme. maskinpolering, du får jo kjøpt maskiner på f.eks mekonomen for 400 kr, de gjør jo ikke annet og riste, den bruker du jo for og polere inn voksen, er jo en form for maskin polering det og..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.