#1 Skrevet Mars 29, 2006 Har nå fått i gamlemotoren som stod i einseren min i,altså en 83.mod GTI motor i Syncroen... I denne stod det en 90 hester 1.8 med K-Jet... Hvilket bensintrykk kjører 90 hestern med kontra GTI motoren? Har alle K-Jet motorene samme bensinpumpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 30, 2006 K-jet er vel K-jet.. om det er GTI eller ikke mener jeg! så tror dette skal gå bra jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 30, 2006 Oppdaget etter kjøp av min 2 er GTI at denne var utstyrt med 90 hk k-jet motor. Motorkode GX. Kunne selvfølgelig ikke ha noe av det så da skifta jeg til ordentlig GTI motor. Altså gikk min bil helt ok med begge typer motor og samme bensinmengdefordeler og pumpe. Regner da med at dette er likt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 30, 2006 Bensintrykket på disse motorene er det samme, forskjellen ligger nok i forskjell i kompresjonsforholdet.. 4,7-5,4 bar bensintrykk hvis jeg ikke husker helt feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 30, 2006 Kamaksel og ventiler/ hele topplokket er ulikt på de også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 30, 2006 ja, litt snillere kam og mindre ventiler er det sikkert;) men bensintrykket er hvertfall likt.. K-jet pumpene er gode som gull.. dem bare leverer og leverer;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 30, 2006 Oppdaget etter kjøp av min 2 er GTI at denne var utstyrt med 90 hk k-jet motor. Motorkode GX. Kunne selvfølgelig ikke ha noe av det så da skifta jeg til ordentlig GTI motor. Altså gikk min bil helt ok med begge typer motor og samme bensinmengdefordeler og pumpe. Regner da med at dette er likt. Du har brukt samme b.fordeler og pumpe ja.. Men i toppen på GX motoren er det en slange som går opp i noe vakuum greier eller no...Mellom syl 3 og 4...Denne bare blenda jeg,siden det ikke er på GTI motoren... Hva er den til...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 31, 2006 Jeg brukte innsugsmanifolden fra gx en også. Kan ikke huske noen slange til overs, men det er kanskje fordi den går inn på manifolden eller??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...