HJELP: Motorbytte på 87' Golf Syncro fra 1,8 90 hk til 1,8 GTi

Anbefalte innlegg

Har nå fått i gamlemotoren som stod i einseren min i,altså en 83.mod GTI motor i Syncroen...

I denne stod det en 90 hester 1.8 med K-Jet...

Hvilket bensintrykk kjører 90 hestern med kontra GTI motoren?

Har alle K-Jet motorene samme bensinpumpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

K-jet er vel K-jet.. om det er GTI eller ikke mener jeg!

så tror dette skal gå bra jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdaget etter kjøp av min 2 er GTI at denne var utstyrt med 90 hk k-jet motor. Motorkode GX. Kunne selvfølgelig ikke ha noe av det så da skifta jeg til ordentlig GTI motor.

Altså gikk min bil helt ok med begge typer motor og samme bensinmengdefordeler og pumpe. Regner da med at dette er likt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensintrykket på disse motorene er det samme, forskjellen ligger nok i forskjell i kompresjonsforholdet..

4,7-5,4 bar bensintrykk hvis jeg ikke husker helt feil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kamaksel og ventiler/ hele topplokket er ulikt på de også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, litt snillere kam og mindre ventiler er det sikkert;)

men bensintrykket er hvertfall likt..

K-jet pumpene er gode som gull.. dem bare leverer og leverer;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdaget etter kjøp av min 2 er GTI at denne var utstyrt med 90 hk k-jet motor. Motorkode GX. Kunne selvfølgelig ikke ha noe av det så da skifta jeg til ordentlig GTI motor.

Altså gikk min bil helt ok med begge typer motor og samme bensinmengdefordeler og pumpe. Regner da med at dette er likt.

Du har brukt samme b.fordeler og pumpe ja..

Men i toppen på GX motoren er det en slange som går opp i noe vakuum greier eller no...Mellom syl 3 og 4...Denne bare blenda jeg,siden det ikke er på GTI motoren...

Hva er den til...?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte innsugsmanifolden fra gx en også. Kan ikke huske noen slange til overs, men det er kanskje fordi den går inn på manifolden eller???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.