Stopper rett etter start..

Anbefalte innlegg

De siste dagene har jeg opplevd at bilen min stopper med en gang jeghar fått start på den, antageligvis pga at den detter for langt ned på turtall.

Noen som vet?

 

Har og prøvd å se etter denne berømte magnetventilen som noen nevner, da jeg har litt problemer med ujevn lading fra turboen under pådrag.

Hvor ligger denne, og er den stor/liten?

Bilder og tips mottas med takk!

 

:)

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann,

 

Har ikke noe bilde av selve ventilen, men sjekk her http://www.sjmautotechnik.com/TROUBLE_SHOOTING/20vwgcnt.html

 

Magnetventilen som jeg nevnte tidligere har mangen navn, men det rette er vel Waste Gate Frequency Valve (WGFV), også kalt N75 hvis du henter feilkoder.

 

Ventilen ser ut som en T med en kontakt på og ligger bak høyre hovedlykt og er brun av farge.

 

mvh

johan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. :) Får ta meg en tur ut å se litt nøyere.

Mulig den ligger godt gjemt, for så ikke noe som lignet.

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge går bilen etter start? Stopper den umiddelbart, kan det være startsperren.. Har en nøkkel til min som ikke er programmert til startsperren, da starter bilen, men stopper umiddelbart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke startsperre på bilen min, så er neppe det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

magnetventilen sitter på vakumslangen mellom turbo og wastegate hvis det kan hjelpe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

At bilen stopper og du har litt ujevn lading kan komme av mangen ting.

Du nevnte vel i en tidligere tråd at du fikk feilkode på lambdaen?Hvis den er gåen så vil bilen gå som ei gammel kjerring når den er varm.

Fungerer bilen bra når den er kald?

Rett etter oppstart når den er kald så kjører lambdaen i closed loop som det kalles og tar ikke verdiene fra eksosen din,men fra MAF og ECU.Den bruker rett og slett en forhåndsinnstilt blanding,så hvis bilen fungerer bra når den er kald,så hadde jeg byttet lambdaen.Tror det skal gå an å kjøre uten signal fra lambda.Den vil da bruke referansen fra ECU.

 

Det at bilen stopper rett etter start kan komme av dårlig bensinpumpe eller tett filter.Kansje lekk bensintrykksregulator?

Sikkert en haug med andre ting også siden det er så mye elektronikk på desse bilene.

 

Du kan også gjøre ren ISV (Idle Stabilizer Valve) med forgasser rens for å fjerne dritt som kan samle seg inni den hvis det er tomgangsproblemer du har,men tror du har en kombinasjon av flere ting desverre.

 

Mvh

Johan

20vair.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm..... Jeg har også dette problemet, men det er noe som kommer å går. Har ikke fått prøvd å rense innsug å sånn enda (venter på en passende anledning).

 

Var på merke-verksted og tok en diagnose. Svar: Giveren til turtallet var delvis gåen. Byttet denne (ca 2000,-). Problemet forsvant og var vekke en god stund. Har nå kommet tilbake. Nekter å tro at det er denne igjen.

 

Tror heller det er dritt i innsug o.l. + som sagt her, tett bensinfilter.....

 

Kom med flerne "forslag" til G.K.H.!!! Kansje det er til hjelp for meg også dette her.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinpumpe og filter er nytt, så da er de faktorene ute av verden, og lambdaen har jeg målt, og den pendlet mellom 0,2 og 1 volt som den visstnok skal gjøre.

Når det gjelder disse andre tingene har jeg ikke fått sett så mye på de. Skulle gjerne hatt en S2 og sammenlignet med :)

Sett åssen de går i forhold til hverandre.

 

Men mange takk for tips ig hjelp. :)

Skal prøve å gi tilbakemelding på åssen det går.

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker den 'relativt' mye bensin er det samme symptom som med gåen luftmengdemåler, men det har du sikkert sjekket.. Feil på denne finner du lettest ved å blinke ut kodene eller bruke VAG-Com.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Johan Haldorsen

Det at bilen stopper rett etter start kan komme av dårlig bensinpumpe eller tett filter.Kansje lekk bensintrykksregulator?

Sikkert en haug med andre ting også siden det er så mye elektronikk på desse bilene.

 

Du kan også gjøre ren ISV (Idle Stabilizer Valve) med forgasser rens for å fjerne dritt som kan samle seg inni den hvis det er tomgangsproblemer du har,men tror du har en kombinasjon av flere ting desverre.

 

Mvh

Johan

 

 

Du kan også sjekke om denne er defekt ved å koble den fra. Går bilen da rent/stopper ikke er det sannsynligvis denne som er kaputt/dårlig. Bare plugg ut den lille kontakten som går inn i den (på høyre side når du står foran bilen og titter oppi motorrommet.) Den dingsebomsen/tomgangsstabilisatoren/ som er avbildet i bakkant av gasspjeldet.

 

Min er også sånn, men går med en gang jeg starter med denne utkoblet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer meg til litt her nå jeg...... Håper det er ok for G.K.H..... Ser det er en del snakk om luftmassemåler og tomgangsregulator. Luftmassemåler på Golf'n vet jeg hvor er. Rense denne med startgass? Går det greit? Neste er: Finner ikke tomgangsregulator. Hvor er denne plassert på AGG-motor? Rense denne også med startgass?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg prøvd å koble av tomgangsregulatoren.

Virket som om bilen gikk helt reint da, men kan man kjøre med denne utkoblet?

 

Hvor mye koster denne, noen som vet?

 

Og Freddy, hjertelig velkommen til å spørre om ting i tråden min. :)

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest litt rundt i andre tråder her på forumet, og begynner å bli litt urolig for LMM min.

 

Har nemlig akkurat renset og oljet KN filtert mitt, og har hørt at LMM'ene ikke er så glad i olje.

 

Stemmer dette?

 

Mvh Geir

 

 

PS: blei mange tråder fra meg nå gitt!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LMM kan ta skade av oljen, men det skjer ofte over tid. (Eller om bilen har gått et par hundre tusen km..) Dersom det ikke er forskjell med og uten LMM tilkoblet, kan det være den og jeg fikk også min til å svive på kald tomgang når jeg tok av pluggen til tomgangsregulatoren.. Har du ikke en kompis i nærheten du kan låne en LMM av for å teste?

 

Kjørte 'tilfeldigvis' tur/retur Køben med avkoblet tomgangsregulator på en ABK (2.0E) motor, tror ikke den tok skade av det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte jeg kunne nevnte at magnetventilen er noe du kan utelukke helt når det kommer til tomgangsproblemer. Der gjør den likevel ingenting...

At den gir varierende turbotrykk ellers ser jeg også som lite sannsynlig. Såvidt jeg har forstått det dør somregel magnetventilene helt når de først dør...

 

LMM-problemer er nok mere sannsynlig.

Hadde en kompis med en S4 som hadde problemer på tomgang pga dårlig turtallsgiver også, for å gi deg enda en mulig ting...

 

Morten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å ta meg en kjøretur med LMM'en utkoblet, og det var nesten umulig.

Bare putra og bråka, så er vel lite sannsynlig at det er den.

Mulig det er innbilning hele greia. Kan hende den lader som den skal.. Blir litt forvirra jeg..

 

Men mange takk for gode svar i alle fall. :)

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.