Feil med abs! (A4 1.8T 96mod)

Anbefalte innlegg

Jeg har nå lenge slitt med at abs kobler ut som den vil, i likhet med mange av dere andre.. Bilsen er en A4 1.8T 96mod. Jeg har sett over alle følere, renset dem, fått riktig avstand til taggskive, skiftet et defekt hjullager bak og sjekke alle hjullager, men allikevel er den på samme viset: bråk : har fått lest av feilkoder og da står det at det er feil med føler venstre bak, men så oppdaget jeg noen løse ledninger i motorrommet!: dum :

(se rød pil)

Denne ledingen er buntet i hop med en annen ledning somer lik og begge ligger løst framme. Dette har jo med følerne å gjøre?! det er en gummipropp og på dem. Hvor skal disse kobles?

Hurtig svar mottas med største takk:tilber:

13061.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker på de tilkoblingene dine, men hvis drivleddet/rotor har fått en skade vil det påvirke abs. Føleren står stille, mens tannkransen på drivleddet går rundt. Ei skadet tann på dette kan jo være nok.

Ledningene på følerene er vel uansett ikke lange nok til å nå helt fram til motorrommet, så koblingene sitter antakelig i innerskjermen eller under baksetet tipper jeg ( usikker ). Derifra går de vel sammen med bilens originale ledningsnett frem til den store kontakta på abs styreenheten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ledningene til sensorene er koblet bak dashboardet, de går inn i kupéen vi et hull i hjulhuset, der skal denne proppen tette, på¨høyre side kommer du til koblinga ved å ta ut hanskerommet, på førersida er jeg usikker på hvor mye som skal til iom. at jeg ikke har gjort noe med den på den sida...

Bak går ledningen til sensoren inn via et hull under bilen og opp under sitteputa bak, hvertfall på quattro, det er nok helt sikkert likt på FWD

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.