Anbefalte innlegg

Gidder noe å forsøke å forklare meg litt om felgdimensjoner ++ :confused:

Har en A4 Avant 2001 (B5) som jeg vil bytte felger på. I vognkortet står det kun oppført 195/65-15 og alternativ 205/55-16 ingenting om innpress eller lignende. I følge boltsirkellisten postet her er min B5 ET/innpress 45.

De felgene jeg vurderer er 7,5x17 ET35, 225/45-17 vil disse gå greit på eller må jeg vise den hos biltilsynet for å få ført de opp i vognkortet ?

Leser på webben til biltilsynet at endring i sporvidde over 15mm eller innpress 7,5mm så må den vises.

Er ET35 og ET45 endring på 10mm i innpress ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gidder noe å forsøke å forklare meg litt om felgdimensjoner ++ :confused:

Har en A4 Avant 2001 (B5) som jeg vil bytte felger på. I vognkortet står det kun oppført 195/65-15 og alternativ 205/55-16 ingenting om innpress eller lignende. I følge boltsirkellisten postet her er min B5 ET/innpress 45.

De felgene jeg vurderer er 7,5x17 ET35, 225/45-17 vil disse gå greit på eller må jeg vise den hos biltilsynet for å få ført de opp i vognkortet ?

Leser på webben til biltilsynet at endring i sporvidde over 15mm eller innpress 7,5mm så må den vises.

Er ET35 og ET45 endring på 10mm i innpress ?

Hvis du vil ha dette inn i vognkortet må du enten ha TÜV papirer på felgene eller godkjenning fra Møller.

Det står også en annen ting i vognkortet ditt og det er minimum ET. Se hva det står der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må jeg ha det i vognkortet ?

Har ikke lyst til å gå på smell ved EU-kontroll eller lignende fordi det er feil innpress.

Hvis jeg har TÜV papirene er det grei sak å få det i vognkortet og vil det ha noe å si på de andre felgene jeg har til doningen ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må jeg ha det i vognkortet ?

Har ikke lyst til å gå på smell ved EU-kontroll eller lignende fordi det er feil innpress.

Hvis jeg har TÜV papirene er det grei sak å få det i vognkortet og vil det ha noe å si på de andre felgene jeg har til doningen ?

Det er ditt valg om du vil ha det i vognkortet. Det værste som kan skje er jo at du kanskje får en mangellapp ved en kontroll.

Hvis du har TÜV papirer på felgene skal det gå greit hos biltilsynet.

Har vært borti flere tilfeller der biltilsynet har tatt dette med dekk/felger veldig på skjønn. Stikker det ikke på utsiden av skjermer og ikke subber ved fullt rattutslag så er det greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.