Ulyd kupevifte? (Passat '02 1.8T stv.)

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en Passat '02 1.8T stv. Har fått en ulyd inne i bilen, trur det kommer fra kupe vifta men er ikke sikker. Lyden kommer kun når jeg svinger. Er det noen sm har vært borti noe lignende?

 

Daniel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit å ta ut vifta på passaten. Fjern dekselet i enden av dashbordet/mot passasjerdøra. Sitter skruer inni der mener jeg. Lukk opp lokket til hanskerommet. Der ser du også skruene som holder hanskerommet. Skru ut hanskerommet. Da ser du inn på viftemotoren/vifta som sannsynligvis sitter festet med tre små skruer. 5.5 mm tror jeg. Skru ut vifta og smør lagrene så godt det lar seg gjøre. Monter igjen, FERDIG.

 

At vifta piper f.eks bare i svinger er typisk da lagrene i motoren belastes litt annerledes enn ved rett frem kjøring pga tyngdekrefter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips, nå har ulyden blitt borte:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit å ta ut vifta på passaten. Fjern dekselet i enden av dashbordet/mot passasjerdøra. Sitter skruer inni der mener jeg. Lukk opp lokket til hanskerommet. Der ser du også skruene som holder hanskerommet. Skru ut hanskerommet. Da ser du inn på viftemotoren/vifta som sannsynligvis sitter festet med tre små skruer. 5.5 mm tror jeg. Skru ut vifta og smør lagrene så godt det lar seg gjøre. Monter igjen, FERDIG.

 

At vifta piper f.eks bare i svinger er typisk da lagrene i motoren belastes litt annerledes enn ved rett frem kjøring pga tyngdekrefter.

 

du smører bare med vd40 da eller. har det samme problemet med skrangle kassa mi

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wd-40 duger ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit å ta ut vifta på passaten. Fjern dekselet i enden av dashbordet/mot passasjerdøra. Sitter skruer inni der mener jeg. Lukk opp lokket til hanskerommet. Der ser du også skruene som holder hanskerommet. Skru ut hanskerommet. Da ser du inn på viftemotoren/vifta som sannsynligvis sitter festet med tre små skruer. 5.5 mm tror jeg. Skru ut vifta og smør lagrene så godt det lar seg gjøre. Monter igjen, FERDIG.

 

At vifta piper f.eks bare i svinger er typisk da lagrene i motoren belastes litt annerledes enn ved rett frem kjøring pga tyngdekrefter.

 

beklager at jeg bumper en gammel tråd....men gjelder denne veiledningen for en 2002 A6 også? vifta mi har begynt å pipe litt innimellom (da på dem laveste hastighetene)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.