#1 Skrevet Mars 30, 2006 Fikk for et par dager siden problemer med motoren min.. Er litt vanskelig å beskrive problemet men skal prøve så godt eg kan. RS2 turbo, 250kpa map. digitec chip. Ladetrykk er justert til 1 bar i 3 gear. Har turboxs hi-perf turbotrykk justerings dings. Slangene er nye både på innsug og trykksida. Original på innsuget og samco på begge sidene av IC. Pluggene var kjøpt nye av KRB i fjor sommer. Fordeleren har ikkje løsna. Det som skjedde er at når eg gir flat pedal i 2. gear går bilen helt fint. dropper litt trykk på høyt turtall, men det er jo slik det har vært. I 3. gear derimot lader den hele 1,2 bar og akkurat når den når dette trykket virker det som at trykket ramler ned til ca 0,5 bar og eg må gi gass på nytt for at noe skal skje. da akkurat det samme igjen. Noen som har peiling?? En annen feil også er at når motor er varm så slukner bilen kontant når eg starter den. Holder eg gass med foten i 10 sek så holder den seg i live når eg slipper pedalen. Trenger hjelp med dette!! Kan feila vere relatert? Kjørte ei stund i fjor med sprukken slange mellom turbo og IC. Kan det vere turbohavari neste? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 4, 2006 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 4, 2006 har du kjørt med bilen sånn lenge. alså det oppsettet. har du magnet ventil på bilen din?? har du det ville jeg ha byttet den først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 4, 2006 Som Tor Olav sier, best å la motorstyringa ta seg av ladetrykket. Byttet fra justerbart til magnetventil på bilen til en kompis, det var natt og dag! Jeg ville startet her, den koster ikke all verden heller. Også lurt å lese av/slette feilkoder. Ellers ville jeg sjekket wastegate-membran og resirk-ventil for lekkasjer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 4, 2006 Ok. trudde at det ble meir presist med justerbart enn magnetventil, og har hørt at det er mye kødd med magnetventilen. Har kjørt med bilen med dette oppsettet siden sept 2004 men trykktapet har vært periodisk feil siste uka. det at bilen slukner på tomgang når den er varm har vært heile tida. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...