Anbefalte innlegg

Endlig fikk jeg begynnt med monteringen. Brukt over 2 timer og har enda ikke fått av den på venstre side forran!

 

Har noen spm:

 

Hva er det dere bruker får å åpne den greia som klemmer rundt demperen?

Står i guiden min at det er noe som heter spreader 3424

 

En ting til: må bremecalipene av og må jeg fjerne de 3 muttrene på bærebrua får å få ut demperen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endlig fikk jeg begynnt med monteringen. Brukt over 2 timer og har enda ikke fått av den på venstre side forran!

 

Har noen spm:

 

Hva er det dere bruker får å åpne den greia som klemmer rundt demperen?

Står i guiden min at det er noe som heter spreader 3424

 

En ting til: må bremecalipene av og må jeg fjerne de 3 muttrene på bærebrua får å få ut demperen?

 

Om jeg husker riktig er det bare å slå forsiktig en "kile" ned så den vier seg ut litt. .Skal ikke være nødvendig å ta av noe mere, men er trangt å få den ut ja.. Men det går.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg husker riktig er det bare å slå forsiktig en "kile" ned så den vier seg ut litt. .Skal ikke være nødvendig å ta av noe mere, men er trangt å få den ut ja.. Men det går.. :)

 

Takk for det. Skal nok finne en kile... Så du mener det ikke er nødvendig å ta av bremser og løsne de 3 skruene på bærebroa for å få presset den langt nok ned?

 

-geir-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det. Skal nok finne en kile... Så du mener det ikke er nødvendig å ta av bremser og løsne de 3 skruene på bærebroa for å få presset den langt nok ned?

 

-geir-

 

 

Jeg hadde iallefall ikke av noe annet enn demperen.. Har skiftet 2 ganger på golf4.. Hjelper hvis du setter på 2 fjørklemmer å klemmer sammen fjæra sånn at du får demperen kortere.. Da går det bra.. Rustløser hjelper også bra når du skal ha ut demperen i nedre feste.. Lykke til! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde iallefall ikke av noe annet enn demperen.. Har skiftet 2 ganger på golf4.. Hjelper hvis du setter på 2 fjørklemmer å klemmer sammen fjæra sånn at du får demperen kortere.. Da går det bra.. Rustløser hjelper også bra når du skal ha ut demperen i nedre feste.. Lykke til! :)

 

Takker for tips!

På høyre side har jeg lest at drivakselen må løsnes inne ved girkassen for å få presset bærebroa langt nok ned: rolleyes gjorde du det når du byttet?

 

-geir-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips!

På høyre side har jeg lest at drivakselen må løsnes inne ved girkassen for å få presset bærebroa langt nok ned: rolleyes gjorde du det når du byttet?

 

-geir-

 

Jeg måtte gjøre det på min, var ikke sjanse å få den av uten å løsne drivakslingen der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki... Snakket med en kompis igår som hadde skiftet fjærer på astraen sin. Han sa at det var mulig å skifte fjærer uten å ta ut demperen. Var bare å sette på 2 fjærklemmer på fjøra og trykke demperen ned, fjerne den gamle og sette på den nye:confused: Noen som vet om dette går an på en golf også? Har mine tvil: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.