#1 Skrevet Mars 30, 2006 Endlig fikk jeg begynnt med monteringen. Brukt over 2 timer og har enda ikke fått av den på venstre side forran! Har noen spm: Hva er det dere bruker får å åpne den greia som klemmer rundt demperen? Står i guiden min at det er noe som heter spreader 3424 En ting til: må bremecalipene av og må jeg fjerne de 3 muttrene på bærebrua får å få ut demperen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 30, 2006 Endlig fikk jeg begynnt med monteringen. Brukt over 2 timer og har enda ikke fått av den på venstre side forran! Har noen spm: Hva er det dere bruker får å åpne den greia som klemmer rundt demperen? Står i guiden min at det er noe som heter spreader 3424 En ting til: må bremecalipene av og må jeg fjerne de 3 muttrene på bærebrua får å få ut demperen? Om jeg husker riktig er det bare å slå forsiktig en "kile" ned så den vier seg ut litt. .Skal ikke være nødvendig å ta av noe mere, men er trangt å få den ut ja.. Men det går.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 30, 2006 Om jeg husker riktig er det bare å slå forsiktig en "kile" ned så den vier seg ut litt. .Skal ikke være nødvendig å ta av noe mere, men er trangt å få den ut ja.. Men det går.. Takk for det. Skal nok finne en kile... Så du mener det ikke er nødvendig å ta av bremser og løsne de 3 skruene på bærebroa for å få presset den langt nok ned? -geir- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 30, 2006 Takk for det. Skal nok finne en kile... Så du mener det ikke er nødvendig å ta av bremser og løsne de 3 skruene på bærebroa for å få presset den langt nok ned? -geir- Jeg hadde iallefall ikke av noe annet enn demperen.. Har skiftet 2 ganger på golf4.. Hjelper hvis du setter på 2 fjørklemmer å klemmer sammen fjæra sånn at du får demperen kortere.. Da går det bra.. Rustløser hjelper også bra når du skal ha ut demperen i nedre feste.. Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 30, 2006 Jeg hadde iallefall ikke av noe annet enn demperen.. Har skiftet 2 ganger på golf4.. Hjelper hvis du setter på 2 fjørklemmer å klemmer sammen fjæra sånn at du får demperen kortere.. Da går det bra.. Rustløser hjelper også bra når du skal ha ut demperen i nedre feste.. Lykke til! Takker for tips! På høyre side har jeg lest at drivakselen må løsnes inne ved girkassen for å få presset bærebroa langt nok ned: rolleyes gjorde du det når du byttet? -geir- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 31, 2006 Takker for tips!På høyre side har jeg lest at drivakselen må løsnes inne ved girkassen for å få presset bærebroa langt nok ned: rolleyes gjorde du det når du byttet? -geir- Jeg måtte gjøre det på min, var ikke sjanse å få den av uten å løsne drivakslingen der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 31, 2006 Oki... Snakket med en kompis igår som hadde skiftet fjærer på astraen sin. Han sa at det var mulig å skifte fjærer uten å ta ut demperen. Var bare å sette på 2 fjærklemmer på fjøra og trykke demperen ned, fjerne den gamle og sette på den nye:confused: Noen som vet om dette går an på en golf også? Har mine tvil: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...