Hvilken Porsche bremser til S2?

Anbefalte innlegg

Hvilken porsche bremser er å anbefale til en S2 coupè når det gjelder montering?

 

Kalippere + skiver

 

Detter gjelder bake!!

 

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken porsche bremser er å anbefale til en S2 coupè når det gjelder montering? Bør være "bolt-on".

Kalippere + skiver

Detter gjelder bake!!

Mvh

 

Hadde bolt on deler vært tilgjengelige hadde det nok vært mange som hadde brukt det. Problemet er vel håndbremsen og kalipperfeste med riktig offset osv. Her er det nok målbånd/skyvelær og litt egenproduksjon av deler som gjelder tror jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo ...

 

Jeg har S4, den med ufo-skivene og spesielle fjærben .....omtrent ingenting passet på disse. Fant derimot http://www.protrim.no og de lagde egne bracketter til alt, iallefall på min. Da får du kjøpt fullt porsche kitt bremser med de røde kalipperne til ca 19k :)

 

Det var da 993 Turboskive 322 x 32 mm med ferrode ds2500 klosser.

 

Veit ikke åssen fjærbena dine er, men de lager helt sikkert bracketter til dine også. Det er da ikke TUV godkjent, så skal du ha det, så må nok velge noen andre......

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo ...

Jeg har S4, den med ufo-skivene og spesielle fjærben .....omtrent ingenting passet på disse. Fant derimot http://www.protrim.no og de lagde egne bracketter til alt, iallefall på min. Da får du kjøpt fullt porsche kitt bremser med de røde kalipperne til ca 19k :)

Det var da 993 Turboskive 322 x 32 mm med ferrode ds2500 klosser.

Veit ikke åssen fjærbena dine er, men de lager helt sikkert bracketter til dine også. Det er da ikke TUV godkjent, så skal du ha det, så må nok velge noen andre......

Robert

 

Foran finnes det kit til det meste, men her var det snakk om bakbremser...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foran finnes det kit til det meste, men her var det snakk om bakbremser...:)

 

 

obs ...så ikke den jeg :) .....

 

 

PS! Men de gutta hos http://www.protrim.no skaffer bremser bak også tror jeg ....

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel kjent som Valdres Mafian! De som gir valdres svart asfalt igjen.... he he

 

Disse karene er utrolig dyktige og lager det meste du ønsker deg. Vet dette, siden flere bekjente som er medlemmer i Opel Motorsport Club har fått laget deler til Manta B med Calibra Turbo motor hos Vidar Haugene & Co.

 

De lager vel alt fra innsug, intercoolere, motorfester osv osv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

finnes vell ikke noe av den merke du nevnte på her men mener det var en tråd her med hvordan få støre bremser bak på s2 men husker ikke hvor tråden ligger her. søk litt på forumet så finner du det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ta opp igjen denne tråden, gidder ikke lage en ny!

 

Passer RS2 kalipperne bak rett på S2`n? Eller må man ha brakett? Evnt. hvor får jeg taki den braketten å pris? (Gidder ikke lage selv)

 

Jeg hvet jeg må bygge om håndbrekken, er det masse styr?

 

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som veit???? :confused:: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ta opp igjen denne tråden, gidder ikke lage en ny!

Passer RS2 kalipperne bak rett på S2`n? Eller må man ha brakett? Evnt. hvor får jeg taki den braketten å pris? (Gidder ikke lage selv)

Jeg vet jeg må bygge om håndbrekken, er det masse styr?

 

RS2 kalipperen passer ikke rett på. Her må det en brakett. Har ikke laget selv så aner ikke hvordan den må være dessverre. Håndbrekk kan løses ved å bruke den orginale kalipperen i tillegg eller ved hydraulisk håndbrekk hvis man får det godkjent(vanskelig).

Et annet alternativ er å modifisere lagerhuset slik at RS2 braketten passer. Har gjort dette på min, men jeg har komplett RS2 ombygging inkl skiver håndbrekk og boltsirkel, så hva som må brukes for å ha 5x112 vet jeg ikke. Forskningsarbeid :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk.. Da fikk jeg igrunn den infon jeg var på jakt etter:)

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.